„Transport na żądanie” w Podjuchach

08:56
Transport

transport.jpg

Wystarczy zadzwonić pod numer 91 48 00 401 i zamówić transport, na wybrany spośród 11 przygotowanych przystanków. Zgłoszenia będą przyjmowane od 8 kwietnia od godziny 10:00.

Usługa „Transport na żądanie” jest to innowacyjna forma wsparcia regularnej komunikacji miejskiej. Ułatwi mieszkańcom peryferyjnych, górzystych partii Podjuch dostęp do linii autobusowych – Pętli Podjuchy. Pasażerowie po skontaktowaniu się z dyspozytorem, a w maju po zalogowaniu do specjalnego portalu, będą mogli zamówić na konkretną godzinę autobus, który później dowiezie ich na pętle lub na wybrany przystanek. Pojazd będzie mógł zabrać jednorazowo 20 osób, a o godzinie planowanej podróży będzie decydowało pierwsze zgłoszenie. Czas i trasa przejazdu będzie różna, ponieważ godzina i start pierwszego kursu może być każdego dnia inny. Celem jest zebranie i dowiezienie zainteresowanych pasażerów w miejsce dogodnej przesiadki na autobusy komunikacji miejskiej – Pętlę Podjuchy lub do domów z pętli właśnie, w 15 minut.

Po rozmowach z Radą Osiedla wytypowano kilkanaście miejsc, z których będzie odjeżdżał Bus na telefon.

1. Pętla Podjuchy

2. Granitowa (dla wysiadających)

3. Chojnicka

4. Mielecka

5. Sąsiedzka

6. Chromowa

7. Ruda

8. Grzegorzewskiej

9. Wschodnia

10. Chełmińska

11. Miechowska (dla wysiadających)

W tej chwili trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia autobusu. Pierwsze tygodnie jego funkcjonowania będą testowe. Mieszkańcy i Rada Osiedla będą mieli możliwość przekazania uwag dotyczące funkcjonowania tej linii. W pierwszych dniach pracownicy ZDiTM będą patrolowali okolice i trasę jazdy autobusu. Będą także odpowiadać na pytania pasażerów i pomagać kierowcom, jeśli będzie taka potrzeba. Na przygotowanej linii będzie można korzystać ze wszystkich form biletów, które są oferowane w naszym mieście.

Umowa została podpisana z firmą PKS do końca roku. W ramach Transportu na żądanie przygotowane są 3 autobusy, kursować jednocześnie będą 2. Do dyspozycji mieszkańców będą przez 10 godzin na dobę w dni powszednie. Jeśli zajdzie potrzeba kursowania także w weekendy będą wprowadzane dogodne zmiany, tak żeby mieszcząc się w ustalonym w umowie limicie godzin, dopasować czas kursowania dla wygody mieszkańców. W pierwszym etapie zgłoszenia będą przyjmowane tylko telefonicznie pod numerem telefonu 91 480 04 01. W maju uruchomiony zostanie specjalny portal, na którym po zalogowaniu będzie można rezerwować autobus także przez internet.

Źródło: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie