Wizyty w szczecińskim magistracie tylko po umówieniu przez internet lub telefon

Od najbliższego poniedziałku zmieni się tryb obsługi interesantów w Urzędzie Miasta Szczecin. Wizyta w magistracie będzie możliwa tylko po wcześniejszej rezerwacji terminu przez internet lub telefon. 

Przez internet wizyty można będzie umawiać na stronie internetowej rezerwacjaboi.um.szczecin.pl (zostanie uruchomiona 10 sierpnia br. po godz. 12.00). Dostępne będą terminy od 12 sierpnia br. (środa). Rezerwacji terminu na załatwienie sprawy można dokonać również telefonicznie:

  • Rejestracja pojazdów, tel. 91 424 5337 lub 91 435 1132
  • Prawa jazdy, tel. 91 424 5275
  • Dowody osobiste – wnioski, tel. 91 424 5944 lub 91 424 5945
  • Dowody osobiste – odbiory, tel. 91 424 5948 lub 91 424 5326
  • Ewidencja ludności, tel. 91 424 5986 lub 91 424 5334
  • Informacja adresowa, tel. 91 424 5341 lub 91 424 5342
  • Działalność gospodarcza,  tel. 91 424 5354
  • Decyzje o pozwoleniu na budowę, decyzje o warunkach zabudowy, tel. 91 424 5980
  • Zgłoszenia nieruchomości do opodatkowania, tel. 91 424 5369
  • Obrót nieruchomościami, tel. 91 424 5523
  • Księgowość – opłaty, tel. 91 424 5427
  • Urząd Stanu Cywilnego, tel. 91 424 5979
  • Filia Urzędu Miasta, tel. 91 462 7172 lub 91 462 8473

Do gmachu Urzędu Miasta będą mogły wejść wyłącznie osoby, które wcześniej zarezerwowały termin przez internet lub telefon. Interesanci będą wpuszczani do środka 10 minut przed wizytą. Po pobraniu biletu z automatu mieszkańcy będą oczekiwali w holu na wejście do sali obsługi interesantów lub innych pokojów: nr 36 (działalność gospodarcza) i nr 27 (odbiór dowodu osobistego) – informuje Dariusz Sadowski z Centrum Informacji Miasta. – Poczekalnia dla interesantów Urzędu Stanu Cywilnego będzie mieścić się na II piętrze, przed pokojami: 211, 211A, 213, 215, 216, 217, 218, 218A, 220 (Urząd Stanu Cywilnego). Wejście do tych sal będzie możliwe dopiero po wywołaniu biletu na monitorze.

Analogiczne zasady będą obowiązywać także w filii urzędu na Prawobrzeżu.

Uwaga! Osoby rejestrujące zgon nie muszą umawiać się na wizytę. Wystarczy pobrać z automatu bilet „Rejestracja zgonu” i udać się do USC (II piętro, pok. 220). 

Magistrat przypomina, że wszelkich opłat związanych z poszczególnymi sprawami można dokonywać poprzez terminale płatnicze, opłatomat, przelew tradycyjny lub internetowy (szczecin.oplatyurzedowe.pl) oraz zlokalizowaną na terenie budynku kasę bankową.

Nadal można wrzucać pisma do specjalnie przygotowanej urny, ale w przypadku wyżej wymienionych spraw najlepszym i najszybszym rozwiązaniem będzie umówienie wizyty przez internet lub telefon.

W razie pytań można dzwonić na infolinię Urzędu Miasta Szczecin: tel. 91 424 5000.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl