Odkryj przyszłość edukacji: Jak sztuczna inteligencja odmieni szkolnictwo wyższe w Szczecinie?

Nie czy, ale jak sztuczna inteligencja zmieni oblicze edukacji?” – zaproszenie do udziału i dyskusji na Uniwersytecie Szczecińskim we wtorek 20 czerwca 2023.

Przygotujcie się na podróż pełną przełomowych zmian, które czekają nasze uczelnie wyższe w Szczecinie.

Poniżej przedstawiamy kilka pytań, które nam wydają się ważne:

1. W jaki sposób inteligentne systemy wsparcia mogą pomagać studentom w zrozumieniu materiału i osiąganiu sukcesów?

2. W jaki sposób chatboty i wirtualne asystenty oparte na AI mogą pomóc w obsłudze spraw administracyjnych i zapytań studenckich?

3. Jakie innowacje w tworzeniu treści edukacyjnych oferuje sztuczna inteligencja?

4. W jaki sposób nauczyciele mogą współpracować z systemami AI, aby osiągnąć optymalne rezultaty?

Infoludek wybiera się na debatę, która odbędzie się 20 czerwca 2023 roku w godzinach 12:00-13:30, w Auli Nowej Uniwersytetu Szczecińskiego przy ulicy Adama Mickiewicza 64 w Szczecinie. A czy Ty też będziesz?

Zapytaliśmy czatGPT jakie są możliwe odpowiedzi na nasze pytania.

Oto przykłady możliwych odpowiedzi na cztery pytania dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji:

  1. W jaki sposób inteligentne systemy wsparcia mogą pomagać studentom w zrozumieniu materiału i osiąganiu sukcesów?
  • Inteligentne systemy mogą analizować postępy i wyniki uczniów, identyfikować obszary, w których mają trudności i dostosowywać materiały oraz metody nauczania, aby dostosować się do indywidualnych potrzeb ucznia.
  • Mogą również oferować interaktywne lekcje, quizy i ćwiczenia, które pomagają w utrwalaniu wiedzy oraz oferować automatyczny feedback, aby umożliwić studentom śledzenie postępów i identyfikowanie obszarów do poprawy.

2. W jaki sposób chatboty oparte na AI mogą pomóc w obsłudze spraw administracyjnych i zapytań studenckich?

  • Chatboty mogą odpowiadać na często zadawane pytania studentów dotyczące rejestracji, terminów, wymagań, itp., co pozwala na szybkie i efektywne uzyskiwanie informacji bez konieczności czekania na odpowiedź od pracowników uczelni.
  • Mogą również przeprowadzać prostą analizę danych i pomagać w procesie administracyjnym, na przykład przy automatycznym generowaniu grafików zajęć na podstawie preferencji studentów i dostępnych zasobów.

3. Jakie innowacje w tworzeniu treści edukacyjnych oferuje sztuczna inteligencja?

  • Sztuczna inteligencja może tworzyć spersonalizowane materiały edukacyjne, uwzględniające indywidualne preferencje, poziom wiedzy i styl nauki uczniów. Na podstawie analizy danych i algorytmów AI, materiały edukacyjne mogą być dostosowane do potrzeb każdego ucznia, co przyspiesza proces uczenia się i podnosi efektywność nauczania.
  • Ponadto, AI może wspierać tworzenie interaktywnych narzędzi, takich jak wirtualne laboratoria, symulacje i gry edukacyjne, które angażują uczniów w interaktywną naukę i ułatwiają zrozumienie skomplikowanych koncepcji.

4. W jaki sposób nauczyciele mogą współpracować z systemami AI, aby osiągnąć optymalne rezultaty?

  • Nauczyciele mogą wykorzystywać systemy AI do analizy danych, które pomagają im śledzić postępy studentów, identyfikować ich mocne i słabe strony oraz dostosowywać swoje podejście dydaktyczne, aby lepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby uczniów i studentów.

Autor: czatGPT & Infoludek  szczecin@infoludek.pl