Nie czy, ale jak sztuczna inteligencja zmieni oblicze edukacji?” – zaproszenie do udziału i dyskusji na Uniwersytecie Szczecińskim we wtorek 20 czerwca 2023.
Przygotujcie się na podróż pełną przełomowych zmian, które czekają nasze uczelnie wyższe w Szczecinie.
Poniżej przedstawiamy kilka pytań, które nam wydają się ważne:
1. W jaki sposób inteligentne systemy wsparcia mogą pomagać studentom w zrozumieniu materiału i osiąganiu sukcesów?
2. W jaki sposób chatboty i wirtualne asystenty oparte na AI mogą pomóc w obsłudze spraw administracyjnych i zapytań studenckich?
3. Jakie innowacje w tworzeniu treści edukacyjnych oferuje sztuczna inteligencja?
4. W jaki sposób nauczyciele mogą współpracować z systemami AI, aby osiągnąć optymalne rezultaty?
Infoludek wybiera się na debatę, która odbędzie się 20 czerwca 2023 roku w godzinach 12:00-13:30, w Auli Nowej Uniwersytetu Szczecińskiego przy ulicy Adama Mickiewicza 64 w Szczecinie. A czy Ty też będziesz?
Zapytaliśmy czatGPT jakie są możliwe odpowiedzi na nasze pytania.
Oto przykłady możliwych odpowiedzi na cztery pytania dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji:
- W jaki sposób inteligentne systemy wsparcia mogą pomagać studentom w zrozumieniu materiału i osiąganiu sukcesów?
- Inteligentne systemy mogą analizować postępy i wyniki uczniów, identyfikować obszary, w których mają trudności i dostosowywać materiały oraz metody nauczania, aby dostosować się do indywidualnych potrzeb ucznia.
- Mogą również oferować interaktywne lekcje, quizy i ćwiczenia, które pomagają w utrwalaniu wiedzy oraz oferować automatyczny feedback, aby umożliwić studentom śledzenie postępów i identyfikowanie obszarów do poprawy.
2. W jaki sposób chatboty oparte na AI mogą pomóc w obsłudze spraw administracyjnych i zapytań studenckich?
- Chatboty mogą odpowiadać na często zadawane pytania studentów dotyczące rejestracji, terminów, wymagań, itp., co pozwala na szybkie i efektywne uzyskiwanie informacji bez konieczności czekania na odpowiedź od pracowników uczelni.
- Mogą również przeprowadzać prostą analizę danych i pomagać w procesie administracyjnym, na przykład przy automatycznym generowaniu grafików zajęć na podstawie preferencji studentów i dostępnych zasobów.
3. Jakie innowacje w tworzeniu treści edukacyjnych oferuje sztuczna inteligencja?
- Sztuczna inteligencja może tworzyć spersonalizowane materiały edukacyjne, uwzględniające indywidualne preferencje, poziom wiedzy i styl nauki uczniów. Na podstawie analizy danych i algorytmów AI, materiały edukacyjne mogą być dostosowane do potrzeb każdego ucznia, co przyspiesza proces uczenia się i podnosi efektywność nauczania.
- Ponadto, AI może wspierać tworzenie interaktywnych narzędzi, takich jak wirtualne laboratoria, symulacje i gry edukacyjne, które angażują uczniów w interaktywną naukę i ułatwiają zrozumienie skomplikowanych koncepcji.
4. W jaki sposób nauczyciele mogą współpracować z systemami AI, aby osiągnąć optymalne rezultaty?
- Nauczyciele mogą wykorzystywać systemy AI do analizy danych, które pomagają im śledzić postępy studentów, identyfikować ich mocne i słabe strony oraz dostosowywać swoje podejście dydaktyczne, aby lepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby uczniów i studentów.
Autor: czatGPT & Infoludek szczecin@infoludek.pl