Nowe stacje roweru miejskiego. Tylko gdzie?

Nowe stacje szczecińskiego roweru miejskiego powinny powstawać według jasno określonych kryteriów merytorycznych. Należy ustalić granice działania Bike_S w perspektywie najbliższych kilku lat oraz wprowadzić mechanizm relokacji najsłabszych stacji.


To wnioski z pierwszego spotkania zespołu konsultacyjnego ds. Bike_S. Udział w dyskusji na temat przyszłości Bike_S wzięli Prezes NiOL Konrad Stępień, eksperci od komunikacji, przedstawiciele Rowerowego Szczecina, Uniwersytetu Szczecińskiego, radnych miasta, radnych osiedlowych i urzędników.

32 stacje, 324 rowery

Z takimi liczbami wystartował szczeciński rower miejski w 2014 roku. Dziś ma 84 stacje, 724 rowery i prawie 35 tys. zarejestrowanych użytkowników. Nowe stacje powstają w ramach SBO i na wniosek rozmaitych środowisk (rad osiedlowych, uczelni, mieszkańców).

Uczestnicy spotkania zgodnie twierdzą, że istnieje potrzeba regulacji zasad lokowania nowych stacji, tak aby Bike_S jak najlepiej służył mieszkańcom miasta. Stąd postulat wprowadzenia merytorycznych kryteriów dla oceny propozycji budowy nowych stacji. Pojawił się też pomysł ustanowienia mechanizmu relokacji najsłabszych stacji (np. po zakończeniu sezonu część stacji z najmniejszą liczbą wypożyczeni byłaby przestawiane w inne, lepsze miejsce.)

Kolejne spotkanie zespołu odbędzie się w przyszłym tygodniu.

Bike_S prezentacja

Źródłu: Urząd Miasta Szczecin