ORLEN Neptun wprowadza nowe szkolenia dla młodych mieszkańców Szczecina zainteresowanych pracą na terminalu instalacyjnym morskich farm wiatrowych. Inicjatywa ta jest częścią programu edukacyjnego, który został już uruchomiony w Zespole Szkół Morskich w Świnoujściu.
W ramach współpracy z Zespołem Szkół nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie, ORLEN Neptun planuje organizować szkolenia, wyjazdy studyjne, spotkania z ekspertami branżowymi oraz praktyki i warsztaty. Pierwsze zajęcia tego typu rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku w Zespole Szkół Morskich w Świnoujściu, skierowane były do uczniów ostatnich klas na kierunku technik logistyk.
Szczecin został wybrany jako lokalizacja dla kolejnego etapu szkoleń. Współpraca z Zespołem Szkół nr 4 obejmie cotygodniowe wykłady dotyczące prac przeładunkowych, logistyki projektów offshore wind oraz obsługi ładunków ciężkich i ponadgabarytowych w sektorze portowo-morskim.
Szczecin to jedno z najważniejszych miejsc na mapie polskiego offshoru. W tym mieście czołowi producenci komponentów morskich farm wiatrowych otwierają swoje fabryki, a Politechnika Morska specjalizuje się w kształceniu przyszłych inżynierów branży offshore wind. Dlatego wybór Szczecina jako miejsca w których chcielibyśmy przygotowywać młodych ludzi do pracy na naszym terminalu instalacyjnym był czymś naturalnym – mówi Robert Nowicki, prezes zarządu ORLEN Neptun.
Współpraca z Zespołem Szkół nr 4 im. Armii Krajowej obejmuje również zagwarantowanie zatrudnienia kilkunastu najlepszym absolwentom szkoleń. Ich praca będzie skupiała się na początku na pogłębianiu wiedzy i umiejętności. Poprzez specjalistyczne kursy oraz praktyki, zarówno w Polsce jak i zagranicą, młodzi pracownicy zostaną w pełni przygotowani do efektywnej pracy na terminalu instalacyjnym w takich zawodach jak: kierownik logistyk, sztauer, operator żurawia, czy lifting supervisor (osoba nadzorująca proces podnoszenia konstrukcji).
Terminal instalacyjny w Świnoujściu zostanie otwarty w 2025 r. Będzie to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce i jedna z najnowocześniejszych w Europie. Terminal został tak zaprojektowany, aby mógł przyjmować wszystkie, nawet największe statki typu: jack-up i heavy lift przeznaczone do obsługi projektów morskich farm wiatrowych z turbinami o mocy ok 15 MW.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl