Chroń swój organizm przed przeziębieniem! Jak zadbać o zdrowie przed jesienią?

Jesień to bardzo trudny czas dla naszego organizmu, bo wraz ze zmianą pory roku przychodzi gwałtowny spadek temperatury, który może być przyczyną przeziębienia. Tegoroczna jesień będzie jeszcze bardziej niebezpieczna – w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną skorzystanie z usług medycznych może być utrudnione. W tej sytuacji musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby ochronić nasz organizm przed chorobą. Oto kilka porad, które z pewnością w tym pomogą!

Dieta pełna odporności

Prawidłowe odżywianie jest podstawą dbania o naszą kondycję zdrowotną. Jesienna dieta nie musi różnić się ekstremalnie od tej, do której przyzwyczailiśmy się przez ostanie miesiące – o ile była ona zbilansowana! Lekarze zalecają, aby spożywać od czterech do pięciu posiłków dziennie.

Jesienią przede wszystkim powinniśmy jeść dużo warzyw, będących naturalnym źródłem witamin. Ich niedobory (zwłaszcza witaminy D oraz C) należy na bieżąco uzupełniać, ponieważ mają niebagatelny wpływ na naszą odporność oraz samopoczucie! W ich zdobyciu, bez potrzeby wychodzenia z domu w brzydką pogodę, pomoże nam apteka internetowa – bez problemu zakupimy witaminy w formie tabletek oraz kropli.

W chłodne dni warto dodatkowo poprawić sobie humor (a przy okazji i odporność), wypijając ciepłą herbatę z cytryną i miodem. Pamiętajmy tylko, żeby nie dodawać ich do wrzącego naparu, ponieważ stracą wówczas swoje prozdrowotne właściwości.

Young smiling couple enjoying fall in the park.

Ruch to zdrowie

Mówi się, że dieta to ponad połowa sukcesu – nie możemy jednak zapominać o drugim bardzo ważnym czynniku, który ma wpływ na naszą odporność. Chodzi oczywiście o wysiłek fizyczny!

Lato to ruchliwy okres, w którym z przyjemnością udajemy się na przejażdżki rowerowe i długie spacery. Przyjście jesieni powoduje w większości przypadków zaprzestanie tego typu aktywności. Jest to duży błąd! Uprawianie sportu sprawia, że w naszym organizmie wydzielają się endorfiny, czyli tak zwane hormony szczęścia. Ćwicząc, budujemy swoją odporność oraz sprawiamy, że nasz organizm przez te kilka miesięcy nie jest w kompletnym zastoju.

Jesień nadal jest dobrą porą na przejażdżkę rowerową, spacer, jazdę na rolkach. Oprócz tego, że po prostu sport to zdrowie, to dodatkowo niższe temperatury sprzyjają zahartowywaniu organizmu. Jeśli wolimy pozostać w pomieszczeniu, to ciekawym pomysłem będzie np. pójście na basen, siłownię, itp. W domu możemy ćwiczyć jogę lub wykonywać inne ćwiczenia ogólnorozwojowe jak trening mięśni brzucha. Trenując, należy pamiętać, aby sprawiało nam to przyjemność – warto więc znaleźć taką aktywność, która jednocześnie będzie naszym hobby. Dobrym pomysłem jest także wykonywanie aktywności fizycznej z całą rodziną!

Zadbaj również o zdrowie psychiczne

Jesień to dla większości z nas smutny czas, który kojarzy się tylko z odejściem lata i końcem wakacji. Coraz niższe temperatury również mało kogo nastrajają pozytywnie. Sama jesień jest trudna dla zdrowia psychicznego, aktualnie panująca w naszym kraju pandemia koronawirusa również nie poprawia sytuacji. Nawet jeśli nie martwimy się o samych siebie, to na pewno leży nam na sercu zdrowie bliskich – szczególnie rodziców i dziadków.

Naszym obowiązkiem jest, aby dbać o zdrowie psychiczne równie mocno, jak o zdrowie fizyczne! Pozwalajmy sobie na przyjemności, spędzajmy dużo czasu z bliskimi.

Dla zdrowia psychicznego bardzo ważnym aspektem jest także odpowiednia regeneracja. W tym celu śpijmy od sześciu do dziesięciu godzin dziennie. Warto poczytać o sposobach podwyższenia jakości snu – opanowując odpowiednie techniki, jesteśmy w stanie spać krótko, ale bardzo intensywnie. Chociaż to trudne, to postarajmy się również ograniczyć stres. W miarę możliwości wyeliminujmy z naszego życia rzeczy, które mają na nas zły wpływ.

A cute little girl and her mother are washing their hands. Protection against infections and viruses.

Higiena to podstawa!

Właściwa higiena jest podstawą dbania o zdrowie w okresie jesiennym, gdy w powietrzu unoszą się bakterie i wirusy. Czas trwania epidemii koronawirusa przypomniał wielu z nas, jak ważne jest dbanie o higienę osobistą. Mycie i dezynfekowanie rąk, noszenie maseczek i rękawiczek ochronnych – skutecznie zmniejsza ryzyko złapania infekcji.

Pamiętajmy, że koronawirus nie jest jednym niebezpieczeństwem, które na nas czyha. Wśród nas jest wiele równie niebezpiecznych wirusów, przed którymi powinniśmy się chronić.

Artykuł sponsorowany marketing@infoludek.pl