Nadmorska infrastruktura rowerowa wzbogaciła się o kolejne odcinki

Nadmorskie miejscowości oraz turyści odwiedzający Pomorze Zachodnie mocno kibicowali tej inwestycji. Po kilku miesiącach intensywnych prac, teraz możemy cieszyć się dwoma odcinkami Velo Baltica: Dziwnówek – Radawka oraz Radawka – Łukęcin. To niemal 5 kilometrów wygodnej i bezpiecznej ścieżki rowerowej i  przekłada się na łączną długość około 25 kilometrów malowniczej trasy nadbałtyckiej w gminie Dziwnów.

Velo Baltica to jedna z najbardziej atrakcyjnych tras rowerowych w Polsce, ciągnąca się wzdłuż całego Wybrzeża Morza Bałtyckiego. Koncepcja tej trasy opierała się na wykorzystaniu już istniejących odcinków oraz projektów, które były realizowane przez nadmorskie gminy. Nowe projekty, tworzone na zlecenie Samorządu Województwa, stopniowo uzupełniają planowaną trasę. Ważnym elementem koncepcji było również spójne oznakowanie całego projektu.

Nadmorska velostrada jest najpopularniejszą trasą rowerową w Polsce. Specjalne liczniki, rozmieszczone od Świnoujścia po Darłowo, rejestrują setki tysięcy rowerzystów, a ich liczba wzrasta z roku na rok.

Część odcinków Velo Baltica prowadzi wzdłuż plaż, a inne przecinają najbardziej znane miejscowości wypoczynkowe, które stają się atrakcyjnymi bazami noclegowymi dla rowerowych turystów. Gdzie teren nie pozwala na budowę infrastruktury, trasa jest wytyczana wzdłuż dróg wojewódzkich, głównie DW102, która biegnie z Międzyzdrojów do Kołobrzegu, przechodząc przez wiele miejscowości wypoczynkowych.

Nowe odcinki Velo Baltica: Dziwnówek – Radawka oraz Radawka – Łukęcin

Niedawno zakończone zadanie objęło dwa odcinki w gminie Dziwnów, przebiegające wzdłuż DW102: Dziwnówek – Radawka oraz Radawka – Łukęcin. Powstała tam nowa trasa rowerowa o łącznej długości ponad 4,5 km, a na 5,5 kilometrowym odcinku między Dziwnowem a Dziwnówkiem wykonano odpowiednie oznakowanie.

Marszałek Olgierd Geblewicz podkreśla korzyści wynikające z tej inwestycji: „Oddana właśnie do użytku ścieżka z Dziwnówka do Łukęcina zwiększy atrakcyjność turystyczną tych nadmorskich miejscowości i całej Gminy Dziwnów. Nowa infrastruktura to lepsza dostępność, wygoda i poprawa bezpieczeństwa.

Nowa ścieżka rowerowa ma nawierzchnię bitumiczną o zmiennej szerokości od 2,5 do 3 m, co umożliwia bezpieczne wyprzedzanie rowerzystów poruszających się z przeciwnych kierunków. Dzięki wysokiej jakości nawierzchni, nowy odcinek na pewno stanie się popularny również wśród rolkarzy.

Velo Baltica to jedna z czterech tras tworzących Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. To wieloetapowe zadanie było współfinansowane ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Całkowity koszt budowy dwóch zakończonych odcinków wyniósł blisko 14,7 miliona złotych.

Fot. Łukęcin, źródło: UM WZ

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl