- Nie będzie pociągów w barwach SKM – tabor dostarcza Województwo Zachodniopomorskie.
- Do czasu zakończenia prac na kierunku do Polic, przystanek Szczecin – Niebuszewo nie będzie używany. Natomiast wraz z zakończeniem drugiej fazy stanie się on docelowogłównym węzłem SKM.
- Po 2025 przez centrum Szczecina pociągi SKM będą w szczytach jeździć średnio co 10-15 minut.
- Nowe przystanki jak Szczecin Łasztownia, Szczecin Trzebusz, Szczecin Dunikowo i Szczecin Żydowce będą konsekwentnie wprowadzane do rozkładu jazdy wraz z zakończeniem prac budowlanych i pozyskaniem stosownych certyfikacji jeszcze w tym roku.
- Wybór nowych przystanków i kierunków poprzedziły długie eksperckie analizy techniczne i ekonomiczne. Stąd decyzja, że w Stargardzie nie ma dodatkowego przystanku. To także przesądziło, że do Trzebieży nie będzie połączenia kolejowego – tu nadal transport
autobusowy (darmowy) zapewnia gmina Police. - Trwają prace związane z rozwojem sieci SKM. Mowa jest m.in. o kierunku do granicy RP przez Kołbaskowo. Po modernizacji linii kolejowej do granicy państwa zostanie uruchomiona nowa linia Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej: Szczecin – Kołbaskowo z przystankami Szczecin Pomorzany Południowe, Szczecin Gumieńce, Warzymice, Przecław i Kołbaskowo.
- W kwestii biletów planowany jest nowy, wspólny bilet na komunikację miejską i pociągi SKM. Nie przewiduje się honorowania obecnych biletów ZDiTM. Transport rowerów natomiast odbywać się będzie na obecnych zasadach obowiązujących w ZDiTM oraz w Polregio.
- Założenia związane z uruchomieniem linii 406 obejmują wydłużenie istniejących relacji z
Goleniowa, Gryfina i Stargardu do stacji Szczecin Niebuszewo, w tym utworzenie
bezpośredniego połączenia Stargardu z Policami. Ostateczny kształt rozkładu jazdy zależy od organizatora transportu, którym jest Województwo Zachodniopomorskie.
Zobacz także:
Więcej połączeń w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
/Źródło: SKM Szczecin/