Prace nad kolejnym etapem obwodnicy północnej są już na ukończeniu. Tym razem prace dotyczyły fragmentu ulicy Hanzeatyckiej, rozciągającego się od Stralsundzkiej do H. Wieniawskiego. Mieszkańcy mieli okazję wyrazić swoje opinie i sugestie w czerwcu 2023 roku, co wpłynęło na kształt projektu. Jednym z kluczowych elementów tego przedsięwzięcia jest kilka tysięcy nasadzeń, które zniwelują dźwięk aut i podniosą estetykę.
Przy projektowaniu zielonych rozwiązań brał udział wykwalifikowany architekt krajobrazu, co stanowi solidną gwarancję efektywności wybranych rozwiązań. Na odcinku Hanzeatyckiej, między Stralsundzką a H. Wieniawskiego, zamierza się posadzić ponad 4000 roślin, w tym drzewa, krzewy, trawy ozdobne i rośliny okrywowe. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na grafice lub w pliku PDF. Rozpoczęcie prac będzie możliwe po pozyskaniu niezbędnego finansowania, które miasto wciąż aktywnie pozyskuje.
Etapy powstawania obwodnicy
Warto wspomnieć, że budowa pierwszego odcinka obwodnicy, pomiędzy ulicą Składową a E. Orzeszkową, została zakończona na początku lutego 2023 roku. Ten 900-metrowy fragment obejmuje drogę, rondo, chodniki, ścieżki rowerowe oraz zatoki autobusowe. Teren ten jest oświetlony prawie 50 lampami LED, a nowa kanalizacja skutecznie odprowadza deszczówkę. Obszar ten również bogaty jest w zieleń, zawierając prawie 200 drzew i ponad 2400 krzewów. W maju 2023 roku miasto podpisało umowę na budowę kolejnego fragmentu obwodnicy, od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej, łączącego się z ul. Podleśną. Projektowanie tego odcinka jest już na ostatnim etapie, a rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na początek 2024 roku. Po zakończeniu tego etapu, razem z już ukończonym fragmentem między E. Orzeszkową a Składową, znacząco poprawi się płynność ruchu w całym mieście.
Ostateczny kształt trasy
W przyszłości, obwodnica będzie rozpoczynać się na ul. Hanzeatyckiej, biegnąc od ronda w pobliżu dawnego Tesco, przecinając się z odcinkiem od H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej, łącząc się z fragmentem na E. Orzeszkowej, aż do granic miasta. Ostatecznie, obwodnica zostanie włączona do planowanego odcinka przygotowywanego przez GDDKiA, łączącego drogi krajowe nr 20 i 10 oraz drogę wojewódzką nr 106 w kierunku Nowogardu. W wyniku tych prac, korzyści będą odczuwalne zarówno dla kierowców, jak i pieszych, mieszkających na osiedlach Zachód i Chopina, a także w Śródmieściu.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl