W długi weekend Plac Szarych Szeregów całkowicie zamknięty dla samochodów

W związku z układaniem nawierzchni na rondzie, podczas zbliżającego się długiego weekendu Plac Szarych Szeregów w Szczecinie będzie całkowicie zamknięty dla samochodów. 

Wyłączenie z ruchu ronda na Placu Szarych Szeregów w dniach 11-14 czerwca br. było planowana od dawna, bo w tym czasie spodziewany jest mniejszy ruch samochodów.

Prace nie będą miały wpływu na komunikację tramwajową – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Zmiana czeka natomiast linię 87.

Wspomniana zmiana na linii 87 dotyczy kursowania objazdem, ale tylko 11 czerwca br. W tym dniu w kierunku przystanku Podbórz autobus od przystanku Pl. Zgody pojedzie al. Wojska Polskiego, ul. Jagiellońską, ul. Rayskiego, przez Plac Grunwaldzki, al. Jana Pawła II do ul. Felczaka i dalej od przystanku Odrowąża stałą trasą. W kierunku przystanku Dworzec Główny Owocowa od przystanku Felczaka autobus pojedzie al. Wojska Polskiego, ul. Mickiewicza, al. Bohaterów Warszawy, ul. Jagiellońską do al. Wojska Polskiego od przystanku Pl. Zgody zgodnie z przebiegiem trasy. Na trasie objazdu obowiązują wszystkie przystanki. Kursy będą wykonywane zgodnie z obowiązującym w dzień świąteczny rozkładem jazdy.

Po długim weekendzie wykonawca będzie kontynuował prace w rejonie przejazdu w kierunku ulicy Piastów. – Gotowe jest torowisko w ciągu Piłsudskiego wraz z zabudową drogową. Widać już perony, wiaty, wygrodzenia peronów i ciągów pieszych oraz przejścia dla pieszych – informuje Hanna Pieczyńska.

O inwestycji

Przebudowa węzłów „Szarych Szeregów” oraz „Wyszyńskiego” ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazd tramwajami ma być bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Realizacja inwestycji ruszyła w połowie stycznia br. Na wykonanie całości zadania (czyli przebudowę obu węzłów) wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy.

  • Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmie między innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków na ul. Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al. Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronów przystankowych. Prace obejmą również sieć trakcyjną, system ogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu. Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na placu Szarych Szeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.
  • Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmie między innymi przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane zostaną sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo-tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Wartą blisko 45 mln zł inwestycję realizuje firma ZUE S.A.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl