Diebold Nixdorf: atmosfera pracy to podstawa

W natłoku obowiązków często zapominamy, że dobre stosunki z innymi ludźmi wpływają na nasz komfort psychiczny, a co za tym idzie – jakość wykonywanej pracy.

Na realizacji obowiązków zawodowych spędzamy znaczną część swojego czasu i bardzo ważne jest zarówno dla pracownika, jak i dla organizacji, aby czuć się w miejscu zatrudnienia po prostu dobrze. Diebold Nixdorf jest firmą, w której ludzie zdają się kierować powyższymi wartościami, nie tylko w okresie świątecznym.

Diebold Nixdorf „od kuchni”

Po przekroczeniu progu firmy w oczy rzucają się kolorowe flagi różnych krajów umieszczone przy każdym ze stanowisk. Czy oznaczają one języki, którymi posługują się pracownicy? Blisko, ale to wciąż nie to. Tutaj, w Szczecinie, pracownicy posługują się głównie językiem niemieckim, a flagi oznaczają kraje, z których dzwonią klienci.

Po drugie, przechodząc wzdłuż biurowego korytarza widzimy różnorodne urządzenia produkowane w innej lokalizacji firmy. Wbrew pozorom nie służą one jedynie jako element dekoracyjny. Pomagają one pracownikom w wykonywaniu codziennych obowiązków. Jeśli zajdzie taka potrzeba, każdy pracownik podczas rozmowy z klientem może podejść do danego sprzętu i przejść cały proces, krok po kroku razem z rozmówcą – wykonując te same czynności.

Po trzecie, właśnie w kuchni, czyli miejscu spotkań i relaksu, wyposażonej w dużą ilość stołów i nigdy pustej, obserwujemy kolejną charakterystyczną inicjatywę. Dwa kosze pełne świeżych owoców – cotygodniowa tradycja.  – Każdy pracownik ma wpływ na życie biurowe – mówi pani Małgorzata, HR Specialist. – Kiedyś dostawa owoców była w piątki, ale z uwagi na mniejszą  frekwencję w weekendy i zgodnie z zasłyszanymi opiniamiprzełożyliśmy ją na poniedziałek.

W firmie na co dzień

Jak wygląda typowy dzień w szczecińskim oddziale firmy? Czy telefony dzwonią tutaj nieprzerwanie?

Zajmujemy się jedynie przyjmowaniem zgłoszeń od klientów biznesowych, sami nie wykonujemy połączeń. Ilość pracy jest zależna od aktualnych potrzeb klientów. Prowadzimy kilka projektów jednocześnie, przez co są różne godziny pracy. Biuro jest czynne całą dobę zarówno w tygodniu, jak i w weekend – mówi pani Małgorzata, co może wywołać przerażenie.

Niepotrzebnie. W godzinach nocnych pracują zazwyczaj tylko dwie osoby, które preferują taki tryb pracy oraz zdobyły wielomiesięczne doświadczenie w obrębie danego projektu. Dodatkową motywacją jest gratyfikacja pieniężna. Ponadto, zmiana nocna rozpoczyna się o godzinie 22.00, a kończy o 6.00 nad ranem. Jest zatem czym przyjechać do pracy i czym wrócić do domu. Oprócz funkcji techników wsparcia, są również inne, związane z zarządzaniem, nadzorem czy szkoleniami. Są to stanowiska obsadzane w ramach rekrutacji wewnętrznych.

Kto jest Twoim superbohaterem?

Zdarzyło się Wam kiedyś przyjść do pracy w stroju ulubionej postaci z kreskówki? Prawdopodobnie nie. Inaczej jest w Diebold Nixdorf.

W letnim sezonie mieliśmy dni tematyczne – mówi pani Marina, która w firmie pełni funkcję Supervisora. – Przykładowo dni żółte, czy dni superbohaterów. Koleżanka z mojego zespołu przebrała się na przykład za superwoman. To jest aspekt pewnej zabawy, nie koncentrujemy się tylko na pracy.

Jak zapewnia mnie pani Marina, pracownicy z reguły chętnie biorą udział w tego typu zabawach, które na przebraniu się nie kończą. Często są robione zdjęcia, a później jest wybierane to najlepsze. –  To jest taki fun, który w pracy jest potrzebny.

Nie samą pracą żyje człowiek

Pracownicy chętnie biorą udział w akcjach charytatywnych, które są organizowane w różnej formie. Niedawno pracownicy zabrali dzieci z pogotowia opiekuńczego na kręgle – wspólnie spędzając czas i dobrze się przy tym bawiąc.

– Wszystko dzieje się tutaj naturalnie – mówi pani Małgorzata. – Tego typu inicjatywy wpisały się w codzienne życie firmy. Świętujemy więc urodziny czy imieniny pracowników, bawimy się wspólnie, ale też i pomagamy innym.

W Diebold Nixdorf nie tylko wykonują swoją pracę, ale przede wszystkim pamiętają o tym, co najważniejsze – o drugim człowieku.

Chcesz do nich dołączyć? Sprawdź aktualne oferty pracy.

Specjalista Wsparcia Technicznego – 2 Linia

Specjalista ds. wsparcia klienta korporacyjnego

Artykuł sponsorowany

Autor: Infoludek.pl reklama@infoludek.pl