Plac budowy zajmuje kilka kilometrów. To ogromne wyzwanie pod względem logistycznym. Najważniejsze prace w zakresie Torowej Rewolucji są prowadzone w takich miejscach, jak: Niebuszewo, Al. Wyzwolenia, Plac Rodła i ul. Kolumba. W ostatnim czasie postęp prac został zahamowany przez wichury, intensywne deszcze oraz pandemię koronawirusa. Zakres prac przy przebudowie torowiska jest gigantyczny, a same działania zróżnicowane.
Jak wyglądają prace na torowisku?
Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie, mówi, że: Są miejsca, gdzie trwają roboty rozbiórkowe oraz ziemne, wykonywanie infrastruktury podziemnej, korytowanie, wykonywanie podbudowy jezdni i chodników, prace brukarskie i te związane z montażem torowiska. Jednym słowem – pełen zakres.
Niekorzystne warunki pogodowe i sytuacja pandemiczna stanowiły duże utrudnienie dla wykonawcy. Jednak nadal nie rezygnuje z planów na najbliższy czas. Ilość pracy do wykonania jest duża. Poniżej przykładowe prace:
- Prace rozbiórkowe – odc. Rondo Giedroycia – Plac Kilińskiego;
- Wykonanie koryta drogowo – torowego oraz dolnej warstwy stabilizacji gruntu na odc. ul. Malczewskiego – Plac Rodła;
- Ustawianie krawężników drogowych – ul. Piłsudskiego, prace brukarskie na peronie i przejściu dla pieszych – południowy wlot Placu Rodła oraz peron przy pl. Żołnierza Polskiego;
- Ustawianie i spawanie szyn oraz wykonanie dolnej płyty torowej z betonu – odc. ul. Malczewskiego – Plac Witosa;
- Montaż torowiska, oklejanie i spawanie szyn – ul. Boguchwały, ul. Asnyka;
- Wykonanie koryta oraz podbudów drogowych – ul. Orzeszkowej przy budynku Dworca;
- Prace brukarskie na Niebuszewie;
- Rozbiórki podbudów i torowiska wzdłuż ulicy Kolumba;
- Roboty związane z przebudową sieci gazowej w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie;
- Roboty związane z budową sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej w ulicy Smolańskiej.
Przebudowy torowisk w Szczecinie
W Szczecinie realizowane są w tym samym czasie dwa bardzo duże zadania dotyczące przebudowy torowisk.
Umowa na „Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)” to blisko 8 km tp w raz z infrastrukturą towarzyszącą za 174 429 663,24 zł.
„Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” to projekt w ramach którego w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych podpisała firma ZUE.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek