W Szczecinie pojawiło się sześć następnych elektrycznych autobusów. Po przejściu procedury odbiorowej i właściwym przygotowaniu będą mogli wsiąść do nich pasażerowie.
Jakie są nowe autobusy?
Nowe pojazdy liczą sobie 12 metrów. Największa liczba pasażerów to 75 osób, w tym 28 siedzących. W pojazdach znajdują się baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Są one odpowiednie do bardzo szybkiego ładowania przez złącze plug-in lub przez pantograf.
Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM, informuje, że: Jest także system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystania jej do doładowania magazynu energii. Oświetlenie kabiny pasażerskiej wykonane jest w technologii LED. Ponadto w kabinie znajdują się ładowarki USB oraz system informacji dla pasażerów.
W autobusach znajdują się również panele fotowoltaiczne na dachach. Umożliwiają one wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii do jak najlepszej wydajności układu zasilania poszczególnych części pokładowych. W dodatku autobusy posiadają system monitoringu wizyjnego.
Hanna Pieczyńska dodaje, że: Jednym z elementów podniesienia poziomu bezpieczeństwa pasażerów jest urządzenie typu alkolok, które każdorazowo przed uruchomieniem pojazdu będzie przeprowadzać test trzeźwości kierowcy. W autobusach zastosowano proszkowy system samogaszący, który zadziała automatycznie. Zasięg autobusów będzie nie mniejszy jak 90 km na jednym ładowaniu.
Ile to wszystko kosztowało?
W ramach drugiej umowy, SOLARIS Bus & Coach Sp. z o.o. dostarcza do Szczecina kolejnych 6 autobusów o długości 12 metrów. W ramach zamówienia, dostawca będzie musiał przeszkolić kierowców oraz techników odpowiedzialnych za naprawy i obsługę autobusów. Koszt zakupu dofinansowanego w ramach Programu Gepard to 16 661 826,00 zł brutto.
W Szczecinie są już autobusy elektryczne. Jesienią 2021 roku do miasta dotarło 8 pojazdów 18 metrowych.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl