Umowa na budowę obwodnicy Myśliborza w ciągu DK26 podpisana

Myślibórz

21:47

W Myśliborzu podpisano kontrakt na budowę obwodnicy miasta w ciągu DK26 o długości 3,4 km. Umowa opiewa na kwotę 41,36 mln, inwestycję będzie realizowała firma Maldrobud Sp. z o.o. z Myśliborza. Jedną ze stron umowy jest również Miasto Myślibórz, samorząd dofinansuje realizację drogi kwotą 8 mln złotych.

Po decyzji MI ruszyła aktualizacja dokumentacji, a w listopadzie ubiegłego roku został ogłoszony przetarg na budowę. Następnie nastąpiło otwarcie ofert i w kwietniu wybór oferty najkorzystniejszej. Realizacja inwestycji powinna się zakończyć w sierpniu 2021 roku.

– Mieszkańcy miasta wiele lat musieli czekać na tą bardzo potrzebną obwodnicę, teraz wreszcie jej budowa ruszy i za 28 miesięcy kierowcy ominą centrum Myśliborza – powiedział Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA O/Szczecin.

Po umowie na budowę podpisana została również umowa z firmą Via Regia o wartości 0,69 mln złotych, która będzie nadzór inwestorski na realizacją robót na obwodnicy.

O inwestycji:

Przez zabytkowe centrum Myśliborza biegnie droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym. Przebieg drogi przez centrum miasta wiąże się z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców. Wjazd od strony zachodniej do Myśliborza prowadzi przez średniowieczną bramę miejską, ciężarówki nie mieszczą się pod bramą, dlatego muszą przejeżdżać „pod prąd” obok bramy. Obwodnica rozwiąże te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy. Nowa trasa ominie centrum miasta od południa, zostanie poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstanie rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26, dalej na obwodnicy powstaną dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza. W ramach inwestycji powstaną również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo – rowerowe.

Źródło: GDDKiA