Od poniedziałku zwiększy się liczba osób przyjmowanych w szczecińskim magistracie

Od 25 maja br. zmienią się zasady obsługi interesantów w Urzędzie Miasta Szczecin. Więcej osób będzie przyjmowanych bezpośrednio w siedzibie magistratu, gdyż wznowiony zostaje bieg zawieszonych wcześniej terminów dotyczących decyzji administracyjnych. Wciąż obowiązuje jednak wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty.

Zgodnie z zapisami Tarczy Antykryzysowej 1.0 od 31 marca zawieszony został bieg terminów m.in. w postępowaniach administracyjnych. Jednak na podstawie tzw. Tarczy Antykryzysowej 3.0, przepis ten został uchylony. W praktyce oznacza to rozpoczęcie lub wznowienie biegu zawieszonych dotychczas terminów ws. decyzji administracyjnych, począwszy od 24 maja br. – wyjaśnia Dariusz Sadowski z Centrum Informacji Miasta.

W związku z zwiększeniem liczby czynności wymagających osobistego stawiennictwa w magistracie, od 25 maja br. zostaną udostępnione dodatkowe sale, w których będą odbywać się wizyty interesantów (ich umówienie wciąż inicjować będą urzędnicy zajmujący się złożonymi wnioskami).

Większość spraw nadal można załatwiać korzystając z poczty, platformy ePUAP i specjalnych urn (znajdują się przy wejściu do lewego skrzydła Urzędu Miasta na Pl. Armii Krajowej 1 oraz przy wejściu do filii urzędu przy ul. Rydla 39-40).

Magistrat przypomina też, że pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice rejestracyjne zachowują ważność do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, a za niezarejestrowanie pojazdów nie są nakładane kary pieniężne.

Ważne numery telefonów:

  • infolinia Urzędu Miasta – 91 424 5000
  • infolinia Urzędu Stanu Cywilnego – 91 424 5277
  • informacja w sprawie rejestracji pojazdów – tel. 91 424 5962, 91 424 5272, 91 424 5963, 91 424 5965
  • infolinia Filii Urzędu Miasta, przy ul. Rydla 39-40  – 91 462 7172 oraz 91 462 8473
  • informacja w sprawie działalności gospodarczej – tel. 91 424 5354

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl