Znamy zwycięzcę przetargu na budowę obwodnicy Myśliborza

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę obwodnicy Myśliborza w ciągu DK26 przedstawiła firma Maldrobud z Myśliborza. 

Firma Maldrobud zaproponowała za realizację inwestycji, dzięki której z Myśliborza zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, kwotę 41,36 mln zł.

Jeżeli w ciągu 10 dni nikt nie odwoła się od wyników przetargu, to będziemy mogli podpisywać umowę, następnie przekazać plac budowy i ruszać z robotami na tej wyczekiwanej od lat inwestycji – informuje dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Lendner.

Fot. Materiały szczecińskiego oddziału GDDKiA

Droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym przebiega przez zabytkowe centrum Myśliborza. Takie usytuowanie drogi wiąże się z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców. Problematyczny jest zwłaszcza wjazd ciężarówek od strony zachodniej. Nie mieszczą się one pod średniowieczną bramą miejską, więc są zmuszone przejeżdżać „pod prąd” obok bramy.

Dzięki obwodnicy te problemy znikną, bo nowa trasa ominie centrum miasta od południa i zostanie poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. – Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstanie rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26, dalej na obwodnicy powstaną dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. – W ramach inwestycji powstaną również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo – rowerowe.

Przedsięwzięcie jest realizowane we współpracy z Gminą Myślibórz, która na etapie przygotowania zrezygnowała z odszkodowań za grunty gminne przejęte pod obwodnicę i pokryła koszty odszkodowań pod drogi wspomagające. Gmina zobowiązała się również do pokrycia kosztów budowy części dróg wspomagających.

Inwestycja ma być gotowa w czwartym kwartale 2021 roku.

Autor: KR szczecin@infoludek.pl