Umowa na budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic podpisana

Dziś została podpisana umowa na realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13.

Umowa została podpisana podczas dzisiejszej uroczystości w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim, w której wzięli udział m.in. przedstawiciele rządu: Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk oraz Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji Joachim Brudziński.

Nowa droga umożliwi połączenie Szczecina z autostradą A6 z pominięciem Przecławia i Warzymic. Jej początkowy fragment wraz z nowym węzłem drogowym Szczecin-Zachód (Kołbaskowo) będzie też początkiem Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

To inwestycja, na którą mieszkańcy, zwłaszcza Przecławia i Warzymic, czekali od lat – mówi Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski. – Dzięki nowej drodze oddzielony zostanie ruch lokalny od tranzytowego. Skończą się korki, które tworzą się codziennie w tych podszczecińskich miejscowościach w godzinach szczytu na obecnym przebiegu drogi. Poprawi się też skomunikowanie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych.

Nowa obwodnica będzie miała długość 6,5 km. Koszt inwestycji, której zakończenie jest planowane na II kwartał 2021 r., jest szacowany na blisko 141 mln zł. Za jej realizację odpowiadać będzie firma Energopol Szczecin S.A. – Pierwsze 15 miesięcy realizacji kontraktu to prace projektowe i uzyskiwanie decyzji ZRID, po jej wydaniu ruszą roboty budowlane – mówi Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA O/Szczecin.

obwodnica Przecławia i Warzymic

Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK nr 13 rozpocznie się od ronda im. Hermana Hakena, na którym powstanie nowy wylot w kierunku południowym. Na pierwszym łuku za Przecławiem obwodnica wejdzie w obecny przebieg DK13, a następnie w rejonie Smętowic skręci w kierunku autostrady A6.

W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: węzeł Przecław na drodze Przecław – Ustowo i węzeł drogowy Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6. Ten drugi będzie węzłem typu koniczyna z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi w ciągu autostrady. Wraz z uruchomieniem nowego węzła, obecnie funkcjonujący zostanie zamknięty (powstał on w latach 30-tych ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów).

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl