Ruszył przetarg na ostatni etap przebudowy węzła Kijewo

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na wykonanie trzeciego etapu modernizacji węzła Kijewo, który obejmie m.in. budowę nowego wiaduktu w stronę Stargardu oraz przebudowę autostrady A6.

Dokończenie przebudowy węzła Kijewo po poprzednim wykonawcy (Energopol Szczecin) zostało podzielone na trzy części. Od czerwca br. firma KBI zajmuje się dokończeniem budowy północnego wiaduktu, a firma Strabag wykonaniem jezdni DK10 w stronę Szczecina oraz łącznic dla relacji Świnoujście-Szczecin i Stargard-Szczecin. Realizacja tych dwóch etapów umożliwi uruchomienie do końca tego roku przejazdu przez węzeł nowo wykonanym wiaduktem i jezdnią DK10 w stronę Szczecina.

Co obejmie trzeci etap modernizacji?

Postępowanie przetargowe ogłoszone wczoraj przez GDDKiA dotyczy trzeciego, największego etapu przebudowy węzła Kijewo. Zakres prac jest bardzo szeroki.

Ogłoszony przetarg obejmie przede wszystkim wykonanie nowego wiaduktu węzła na jezdni DK10 w stronę Stargardu, przebudowę jezdni autostrady A6 oraz pozostałych do wykonania łącznic i jezdni zbiorczo-rozporowadzających w ciągu autostrady A6. Na dokończenie tych robót nowy wykonawca będzie miał 15 miesięcy (skrócenie terminu realizacji to jedno z kryteriów przetargu) – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Poprawi się komfort i bezpieczeństwo jazdy

Węzeł Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki czemu poprawi się płynność przejazdu. Autostrada w rejonie węzła zmieni się z betonowej w bitumiczną, a nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki pasy włączeń i wyłączeń.

W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego – dodaje Mateusz Grzeszczuk.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl