Prawie 900 tys. zł za naprawę torów między Mostem Długim a pętlą Turkusowa

Do przetargu na wykonanie wstawek szynowych w 34 miejscach na odcinku między Mostem Długim a pętlą Turkusowa w Szczecinie stanęła tylko Firma Stanled I.

Oferta jedynego oferenta opiewa na 889 tys. zł i mieści się w budżecie założonym przez spółkę Tramwaje Szczecińskie. Obecnie dokumenty są weryfikowane przez komisję przetargową. Co wchodzi w zakres prac?

Umowa, która zostanie podpisana z wykonawcą dotyczyć będzie naprawy pękniętych złączy szynowych torowiska tramwajowego poprzez wykonanie 34 wstawek szynowych o długości ~6,00 m (5,50 m – 6,50 m); w konstrukcji bezpodsypkowej – 19 sztuk, w konstrukcji podsypkowej – 15 sztuk. Prace na odcinku od Mostu Długiego do pętli Turkusowa powinny być wykonane nie później niż do 10.12.2020 r. – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

To nie będzie pierwszy remont torów na trasie, która została zbudowana od podstaw w 2015 roku. Pierwotny wykonawca infrastruktury, Energopol Szczecin, wielokrotnie naprawiał wadliwe spawy w ramach gwarancji. Rok temu (już ze środków spółki Tramwaje Szczecińskie) firma Stanled I ze Stargardu wykonała naprawę spawów w 22 miejscach. Cały czas wykrywane są jednak kolejne usterki.

Wady toru zostały wykryte i skatalogowane podczas bieżących przeglądów, które odbywają się cyklicznie na całej długości sieci torowej w Szczecinie. Pęknięcia po wykryciu, zostały odpowiednio zabezpieczone i w żaden sposób nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu tramwajów na przedmiotowym odcinku – zapewnia Hanna Pieczyńska. – Jednocześnie informujemy, że 22 wstawki, które wykonała dla nas firma zewnętrzna w roku 2019 nie wykazują w tej chwili wad.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl