Nowy dwukierunkowy tramwaj już wkrótce wyjedzie na ulice Szczecina

Wczesnym rankiem do Szczecina przyjechał pierwszy z zamówionych tramwajów dwukierunkowych. Zanim wyjedzie na linię, pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie przez kolejne tygodnie będą przygotowywać pojazd do wyjazdu.

W poniedziałek, z samego rana, został dostarczony pierwszy dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta MF 29 AC BD. Dostawa realizowana jest w ramach umowy zawartej we wrześniu firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o. Przewiduje ona dostawę dwóch takich pojazdów z możliwością skorzystania z prawa opcji na kolejne dwa tramwaje.

dwukierunkowy tramwaj Szczecin 2020
Fot. Urząd Miasta Szczecin

Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u Wykonawcy – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji. Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki – informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej.

dwukierunkowy tramwaj Szczecin 2020
Fot. Urząd Miasta Szczecin

Specyfikacja techniczna pojazdu

Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:

  • długość tramwaju: 28 250 mm,
  • szerokość tramwaju: 2 354 mm,
  • liczba miejsc ogółem: 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
  • udział niskiej podłogi wynosi 25%,
  • system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
  • dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
  • system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Między innymi podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl