Wczesnym rankiem do Szczecina przyjechał pierwszy z zamówionych tramwajów dwukierunkowych. Zanim wyjedzie na linię, pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie przez kolejne tygodnie będą przygotowywać pojazd do wyjazdu.
W poniedziałek, z samego rana, został dostarczony pierwszy dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta MF 29 AC BD. Dostawa realizowana jest w ramach umowy zawartej we wrześniu firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o. Przewiduje ona dostawę dwóch takich pojazdów z możliwością skorzystania z prawa opcji na kolejne dwa tramwaje.
– Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u Wykonawcy – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji. Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki – informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej.
Specyfikacja techniczna pojazdu
Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:
- długość tramwaju: 28 250 mm,
- szerokość tramwaju: 2 354 mm,
- liczba miejsc ogółem: 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
- udział niskiej podłogi wynosi 25%,
- system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
- dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
- system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
- w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Między innymi podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl