Jest kontrakt na budowę pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Fot.: Brosen/Wikimedia.org (CC BY-SA 3.0)

8 marca br. w Kołobrzegu podpisano kontrakt na budowę promu pasażersko-towarowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. Kontrakt w imieniu inwestora podpisali Piotr Redmerski, prezes i Andrzej Wróblewski z zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. oraz ze strony wykonawcy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., Marek Różalski – prezes oraz Mariusz Ronewicz z zarządu tej spółki.

Przy podpisaniu kontraktu byli obecni: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Konrad Konefał z zarządu Grupy MARS FIZ.

Prom będzie wybudowany w należącym do Grupy MARS FIZ Szczecińskim Parku Przemysłowym Stocznia Szczecińska, na pochylni Wulkan. Jednostka będzie spełniać wymogi techniczno-eksploatacyjne optymalne dla linii Świnoujście-Ystad.

W ramach Grupy MARS FIZ dysponujemy potencjałem stoczniowym, dlatego jesteśmy w stanie wybudować prom – powiedział Marek Różalski, prezes spółki MSR GRYFIA.

Jestem przekonany, że pierwszy prom otwiera cykl budowy następnych – powiedział Piotr Redmerski, prezes PŻB S.A.

Ze strony ministerstwa, a także grupy MARS FIZ zrobiliśmy wszystko, żeby mogło dojść dzisiaj do podpisania komercyjnego kontraktu – powiedział Marek Gróbarczyk minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – Teraz już działania leżą w gestii armatora i wykonawców. Bardzo cieszy, że inwestorem jest PŻB, która w tej chwili bardzo dobrze sobie radzi na rynku promowym. Cieszy również, że prom zostanie wybudowany w polskich stoczniach, przez polskich wykonawców – dodał.

Armator jest doskonale rokującą firmą w branży przewozów promowych. Udało się uratować tę firmę, którą poprzedni Rząd chciał sprzedać obcemu kapitałowi za bezcen – przypomniał szef resortu. – Budowa pierwszego promu to początek odbudowy stoczni szczecińskiej, całego łańcucha dostawców. To także nowy rozdział Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” i jej kooperantów.

Źródło: Biuro Prasowe MGMiŻŚ