NFZ może do Ciebie zadzwonić! Chce poznać opinie pacjentów.

NFZ chce poznać opinie pacjentów. Wszystkie osoby, które niedawno leczyły się u lekarza specjalisty mogą spodziewać się telefonu ankietera. Badanie jest anonimowe, a Narodowy Fundusz Zdrowia chce w ten sposób poznać opinie pacjentów nt. jakości opieki w trakcie leczenia.

O co zapytają ankieterzy?

Pytania będą dotyczyć m.in. sprawności w zapisaniu pacjenta na wizytę, zachowania i postawy pracowników recepcji, zaangażowania lekarza, stopnia zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi czy prawdopodobieństwa polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów będzie można ocenić w skali od 0 do 10.

NFZ oddaje głos pacjentom

Narodowy Fundusz Zdrowia chce się rozwijać, a do tego konieczne jest zbliżenie się do samych pacjentów i poznania ich myśli nt. przebiegu leczenia.

– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Jakimi danymi dysponują ankieterzy?

Osoby, które boją się o swoją prywatność nie mają powodów do niepokoju. Ankieta jest całkowicie anonimowa, a ankieterzy będą znać jedynie numer telefonu pacjenta, płeć, placówkę, w której się leczył oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć.

W trakcie rozmowy nie powinno się podawać żadnych wrażliwych informacji, takich jak dane osobowe czy informacje o świadczeniu, z którego pacjent korzystał. Ankieterzy zadadzą jedynie pięć pytań i nie potrzebują innych danych poza tymi, do których otrzymali dostęp.

Masz wątpliwości? Zadzwoń na linię NFZ pod numerem: 800 190 590.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl