Aplikacja mojeIKP ułatwi dostęp do recept!

Aplikacja mojeIKP została stworzona po to, aby ułatwić pacjentom dostęp do e-recept i e-skierowań, a także umożliwić szybką rejestrację na szczepienie przeciwko COVID-19. Można ją pobrać bezpłatnie i zyskać niektóre funkcje z Internetowego Konta Pacjenta. Co jeszcze ułatwi mojeIKP?

Aplikacja mojeIKP – kiedy się przyda?

Aplikacja będzie przydatna dla wszystkich, którzy chcieli mieć łatwy dostęp do swoich e-recept i e-skierowań, a także odbierać powiadomienia o wystawionych e-receptach i i e-skierowaniach, które są wysyłane bezpośrednio na telefon. Umożliwiony będzie również dostęp do e-skierowań i e-recept osoby, która upoważniła daną osobę do swojego Internetowego Konta Pacjenta.

Dzięki aplikacjo mobilnej można wykupić również lek za pomocą kodu QR bez konieczności podawania numeru PESEL. Możliwe będzie również sprawdzenie ulotki i dawkowania leku, ustawienie przypomnień o braniu leków, pobranie Unijnego Certyfikatu COVID, a także uruchomienie krokomierza czy skorzystanie z bezpłatnego planu treningów „8 tygodni do zdrowia”.

Nie tylko e-recepty

W aplikacji znaleźć można także najważniejsze numery telefonów, takie jak numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu czy numer Telefonicznej Informacji Pacjenta. Możliwe będzie również odebranie powiadomień od lekarza.

Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku (PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, Getin Bank, Crédit Agricole, mBank, Banku Spółdzielczym w Brodnicy lub banku spółdzielczym z Grupy PBS), podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajesz wówczas kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji. Jeśli uruchomisz w telefonie biometrię, możesz logować się odciskiem palca lub identyfikacją twarzy.

W aplikacji powiadomienie o nowej e-recepcie lub e-skierowaniu zobaczysz pod znakiem dzwonka.

Aplikację może zainstalować i uruchomić także osoba, która dotąd nie korzystała z Internetowego Konta Pacjenta. Działa w języku polskim, angielskim i ukraińskim.

Pamiętaj, że aplikację możesz mieć najwyżej na 3 urządzeniach mobilnych, jeśli będziesz zmieniać telefony, nie zapomnij o tym, by wejść na Internetowe Konto Pacjenta i usunąć ze swojego profilu stare urządzenia.

Źródło: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl