Projekt „Korea/Polska − dystans ciała”

19:00

Kiedy

22.09 - 27.09.2017
godz.: 19:00

Bilety

Bilet: Bilety: 15 zł - performanse / 50 zł - warsztaty

Gdzie

Ośrodek Teatralny Kana
Pl. św. Piotra i Pawła 4/5
Szczecin

Kategorie


Projekt „Korea/Polska − dystans ciała"

22-27 września rozpocznie się wyjątkowy projekt polsko-koreański „Korea/Polska – dystans ciała”, w ramach którego zaprezentowanych zostanie w Teatrze Kana pięć performensów (podczas dwóch wieczorów) oraz poprowadzone zostaną trzydniowe warsztaty.

PROGRAM:

22 września, godzina 19, Teatr Kana – performanse:
Gim Gwang Cheol – Romantic Material 7 hours  No. 16′
Park Kyeong Hwa − Fishbowl
Gim Gwang Cheol, Park Kyeong Hwa − Logic Alchemy # 4

23 września, godzina 19, Teatr Kana – performanse:
Gim Gwang Cheol − Language Flower
Antoni Karwowski − The Line

25−27 września, godzina: 17−19, Teatr Kana/Piwnica Kany − warsztaty performansu:
prowadzenie: Gim Gwang Cheol, Park Kyeong Hwa, Antoni Karwowski

bilety:
22 września – 15 zł za cały wieczór (dla uczestników warsztatów wstęp wolny)
23 września – 15 zł za cały wieczór (dla uczestników warsztatów wstęp wolny)
warsztaty – 50 zł za trzy dni (6h), liczba miejsc ograniczona (max. 15 osób)
Zapisy na warsztaty, informacje i rezerwacje biletów: paula@kana.art.pl

To wielowątkowy projekt obejmujący: performans, warsztaty i otwarte spotkania połączone z prezentacją materiałów video. Celem projektu jest znalezienie punktów stycznych w historii i kulturze obu krajów. Efektem dwumiesięcznego pobytu w Polsce będzie film dokumentujący działania zespołu i współpracę z artystami polskimi w kontekście odwiedzanych miejsc: Kraków, Szczecin, Stargard, Poznań, Warszawa, Świnoujście oraz zbiór esejów autorstwa Park Kyeong Hwa. W polu zainteresowania artystów koreańskich znajdują się szczególnie działania performatywne. Pokazanie ich metod pracy, sposobu wykorzystania doświadczenia, roli pamięci, pojmowanie czasu i przestrzeni może być interesujące dla uczestników warsztatów i odbiorców performansów.

Gim Gwang Cheol – artysta performer, wykładowca, organizator wielu międzynarodowych festiwali performansu, twórca projektu Korea/Polska
Jego performanse oparte są na relacjach ciała i wybranych do działania materiałów (papieru, taśmy magnetofonowej, papierosów…). Paradoksalnie, minimalizm użytych środków pokazuje bogactwo struktury jego performansów opartej na możliwościach ciała (doświadczenie wyniesione z uprawiania sportów walki) i podatności materiałów na destrukcję. Energetyczne, pozbawione narracji performanse dają widzowi duże pole do interpretacji.

Park Kyeong Hwa – artystka performerka, eseistka
Struktura jej performansów jest oparta na wyraźnym przesłaniu. Jest poetycka w charakterze, zawiera w sobie wątki osobiste zestawione z „obrazami” przeniesionymi z otaczającej ją rzeczywistości. Jej doświadczenie literackie widoczne jest we wszystkich realizacjach, w których stara się zdefiniować kondycję człowieka wobec zagrożeń cywilizacyjnych. W performansach, poza prostymi rekwizytami, wykorzystuje projekcje.

Antoni Karwowski – artysta wizualny, performer, niezależny wykładowca, kurator
Jego działania oparte są na doświadczeniu, pamięci ciała, zapamiętanych obrazach, dźwiękach, zapachach. Transfer „matrycy pamięci” do struktury performansu odciska na nim ryt autentyzmu. Artysta sięga do materiałów o bogatym odniesieniu symbolicznym (sól, popiół, fotografia, woda, ziemia, ołów, kamień). Umieszczone w uformowanej przez artystę przestrzeni, opisane na nowo poetyką wybranych gestów-symboli, rytuałów, nabierają uniwersalnego wymiaru.

Warsztaty
Gim Gwang Cheol:
„BODY SPIRIT: MAKING Thanking Space” − seria warsztatów prowadzonych przez artystę w różnych krajach świata. Istotą warsztatów jest ukazanie konfiguracji ciała i użytych materiałów w szeroko pojętych relacjach z publicznością. Warsztat wzbogacony o projekt  „Table domino”.

Antoni Karwowski: „Pamięć ciała” − warsztat polega na przeanalizowaniu roli zmysłów, pamięci i doświadczenia w procesie twórczym. Pomaga pogłębić kanały komunikacji z widzem i samym sobą, nasycić je emocjami i energią.

Źródło: Teatr Kany