Wyspiarka przewierciła już betonową ścianę szczelinową komory odbiorczej na wyspie Wolin, dotarła do mety a więc jej praca dobiegła końca. Wcześniej, aby zrównoważyć ciśnienie podczas wchodzenia głowicy TBM do szybu, wcześniej napełniono go wodą.
Maszyna TBM pokonała trasę z komory startowej na wyspie Uznam do wyspy Wolin. Obecnie jest wprowadzana do komory odbiorczej. Prace Wyspiarki zakończyły się i teraz trwają przygotowania do zdemontowania maszyny.
Na wyspie Wolin prowadzone są aktualnie prace wykończeniowe konstrukcji rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową. Nieustanie przygotowywana jest też infrastruktura drogowa i przebudowywane są sieci uzbrojenia terenu.
Co dzieje się na wyspie Uznam?
Również po drugiej stronie cieśniny, na wysypie Uznam, kontynuowane są roboty m. in. w rejonie komory startowej, gdzie Wyspiarka zaczynała pracę. Między innymi trwa uszczelnienie ścian szczelinowych, wiercenie otworów, wykonywanie bruzd w ścianach szczelinowych i wklejanie prętów pod wsporniki stropu pośredniego. Wykonywane jest również zbrojenie, szalowanie i betonowanie wsporników stropu pośredniego.
Montowana jest platforma jezdna (maszyny TD) w komorze startowej, by możliwe było wykonywanie wsporników w tunelu. Prace prowadzone są także na odcinku od segmentu S1 do S11. Trwają tam roboty wykończeniowe konstrukcji rampy i jej uszczelnianie. Nadal odbywa się prefabrykacja tymczasowej konstrukcji usztywniającej dla drugiego wyjścia ewakuacyjnego. Powstają też prefabrykaty na konstrukcje wewnętrzne w tunelu.
Dodatkowo trwają roboty fundamentowe dla Budynku Centrum Obsługi i Trafo K3. Po tej stronie Świny, czyli na wyspie Uznam, również kontynuowana jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl