Pierwszy transport intermodalny przyjęty w Terminalu Promowym w Świnoujściu

Transport intermodalny w Świnoujściu stał się faktem: 8 grudnia Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście przyjął w Terminalu Promowym w Świnoujściu pierwszy pociąg z naczepami. 


Po udanych listopadowych testach, przewoźnik Freightliner PL ruszył właśnie z pilotażowymi przejazdami ze Śląska, przez Świnoujście do szwedzkich portów, a dalej do Gotteborga i Sztokholmu.

Pierwszy transport intermodalny
Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Intermodal to nowoczesna i zrównoważona forma transportu.

Rozwijając transport intermodalny realizujemy unijną politykę i ograniczamy m.in. emisję CO2 o aż 76% – tłumaczy Ryszard Kaczmarek, Dyrektor ds. rozwoju rynku intermodalnego Freightliner PL.

Tak zorganizowany transport to nie tylko korzyść dla środowiska naturalnego, ale też wiele korzyści społeczno-ekonomicznych. Poprzez odciążenie transportu drogowego sprawiamy, że transport staje się mniej uciążliwy dla innych użytkowników dróg oraz mieszkańców miast i mniejszych miejscowości.

Pierwszy transport intermodalny
Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Plusy odnotują też sami klienci – dzięki temu, że ich towar od początku do końca trasy jest zamknięty w jednej intermodalnej naczepie, mają nad nim pełną kontrolę poprzez zintegrowany system monitoringu naczep.

Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Prowadzony pilotaż to przygotowanie do rozpoczęcia regularnych przewozów już na początku 2025 roku.

To historyczny moment – podkreśla Rafał Zahorski, pełnomocnik ds. rozwoju portów.8 grudnia w Terminalu Promowym w Świnoujściu przyjęliśmy pierwszy pociąg intermodalny z naczepami, dołączając w ten sposób do europejskiej i światowej elity, rozwijającej intermodal – dodaje.

Chodzi o to, by jak najbardziej rozładować ruch drogowy z i do Terminalu Promowego w Świnoujściu.

Pierwszy transport intermodalny
Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Transport intermodalny rokrocznie zyskuje na znaczeniu – mówi Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych i marketingu.Nikomu w logistyce nie trzeba uzasadniać konieczności dążenia do zwiększenia udziału kolei w transporcie towarów. Skupiliśmy zatem swoje wysiłki na rozwoju transportu intermodalnego w oparciu o infrastrukturę portową terminala promowego w Świnoujściu – tłumaczy.

Roczny obrót terminala na poziomie 0,5 mln samochodów ciężarowych dawał solidne uzasadnienie dla tego projektu.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl