Budowa tunelu pod Świną dynamicznie przechodzi na kolejne etapy. Roboty prowadzone są zarówno na ziemi, jak i pod nią. W zeszłym tygodniu zajęto się między innymi demontażem poprzedniego układu drogowego w rejonie ronda Wolin. Nowe drogi tworzone są po obu stronach cieśniny. To samo dotyczy sieci uzbrojenia terenu.
Działania na wyspie Uznam
W ostatnim tygodniu bardzo intensywne prace trwały również na wyspie Uznam, w komorze startowej. Uszczelniano ściany szczelinowe i rozłożono ramę oporową TBM. Prace polegały również na wykończeniu i uszczelnieniu konstrukcji rampy. Odbywały się na odcinku od segmentu pierwszego do szesnastego.
Przez cały czas bardzo szybko pracuje również zakład prefabrykacji. Zajmuje się on wykonywaniem zbrojeń i prefabrykatów, które są stosowane w tunelu pod Świną.
Dobrze widoczny jest też rozwój prac przy budowie budynków Centrum Obsługi oraz stacji Trafo TK3.
Prace na wyspie Wolin
Natomiast na wyspie Wolin, w komorze odbiorczej, w poprzednim tygodniu nadal wykonywano demontaż Wyspiarki oraz łoże dla bram TBM. Zdejmowane części maszyny przez cały czas są transportowane na place składowe.
W segmentach R1 – R16 robotnicy kończą konstruowanie rampy. Ciągle zajmuje się również demontażem ściany szczelinowej, która zamyka komorę odbiorczą TBM od strony rampy.
Prace w środku tunelu
Trwa intensywna budowa wyjść ewakuacyjnych. Dodatkowo wiercone są otwory pod lance mrożeniowe. Kolejne podejmowane działania w tym obszarze to wiercenie i wklejanie kotew pod wsporniki dla prefabrykatów. Przez cały czas trwają również prefabrykacja i montowanie zbrojenia, deskowanie i betonowanie wsporników pod konstrukcje w tunelu TBM.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl