Przed nami skomplikowany remont Trasy Zamkowej a nie tylko wymiana nawierzchni, jak się wielu osobom wydaje. Pracami remontowymi nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej objętych będzie wiele elementów obiektu. Czas realizacji inwestycji zaplanowano na 24 miesięcy, z uwagi na konieczność zachowania przejezdności Trasy w trakcie jej realizacji. Wydłużony został termin składania ofert w przetargu.
Zakres zadania
Zadanie obejmować będzie w szczególności remont obiektów inżynieryjnych (estakad, mostów oraz łącznicy) zlokalizowanych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 115 w Szczecinie (Trasa Zamkowa, nitka wyjazdowa) wraz z dojazdami do obiektów. Przebudowane zostanie również oświetlenie uliczne wraz z przyłączami kablowymi. Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie 24 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Trasa Zamkowa to jeden z głównych szlaków komunikacyjnych, który łączy prawy i lewy brzeg Szczecina. Aby stan techniczny obiektu nie ulegał pogorszeniu, wymagane jest przeprowadzenie wieloetapowego i skomplikowanego procesu remontowego. Harmonogram prac zakłada wykonanie inwestycji w terminie 24 miesięcy. Tak długi czas przeznaczony na realizację zadania wynika z ilości i poziomu skomplikowania zaplanowanych do realizacji prac, oraz przede wszystkim z wymogu związanego z koniecznością zachowania przejezdności w trakcie ich realizacji.
Co zostanie zrobione
Prace związane z remontem nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej obejmować będą wiele elementów. Naprawione zostaną lokalne ubytki zaprawami betonu polimerowo-cementowymi i zaprawami cementowo‐epoksydowymi, wykonana zostanie iniekcja ciśnieniowa rys i spękań przy użyciu żywic epoksydowych Wykonane zostaną zabezpieczanie antykorozyjne poprzez nałożenie płynnego inhibitora na powierzchnie betonowe. Wymienione zostaną kapy chodnikowe razem z krawężnikami i gzymsami. Zaplanowano usunięcie korozji z przęseł stalowych obiektu oraz wykonanie nowej izolacji płyty pomostu. Naprawione zostaną wnęki dylatacyjne. Wykonana zostanie warstwa reprofilacyjna góry pomostu w miejscu istniejącej warstwy wyrównawczej z betonu niezbrojonego. Skorodowane zbrojenie zostanie wypiaskowane, w razie konieczności uzupełnione i zabezpieczone przed korozją. Naprawione zostaną schody – istniejące stopnie i spoczniki zostaną rozebrane i wykonane na nowo. Wymienione zostaną płyty przejściowe obiektu.
Wymienione zostaną elementy obiektu takie jak dylatacje, balustrady, bariery ochronne, deski gzymsowe. Konserwację przejdą łożyska obiektu. Zainstalowane zostaną nowe elementy odwodnienia – wpusty, sączki, dreny oraz kolektory zbierające wodę deszczową. Wymienione zostaną instalacje oświetlenia ulicznego i zamontowane zostaną nowe słupy i oprawy oświetleniowe.
W ramach prac związanych z nawierzchnią jezdni obiektu zaplanowano ułożenie izolacji z mieszanki mineralno-asfaltowej, warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, warstwy ścieranej z mieszanki mastyksowo-grysowej.
Utrzymanie ruchu
Najistotniejszą kwestią podczas planowanego remontu Trasy Zamkowej będzie utrzymanie ruchu. Obiekt znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej 115. To szlak komunikacyjny, którym codziennie tysiące osób przemieszcza się w kierunku prawobrzeża. Dlatego też prace remontowe podzielono na etapy, dzięki czemu w każdym z etapów robót, dla pojazdów wyjeżdżających z centrum miasta dostępne będą minimalnie dwa pasy ruchu. Prace remontowe mogłyby trwać krócej. Wymagałoby to jednak całkowitego zamknięcia obiektu dla ruchu.
Remont Trasy Zamkowej – nowy termin składania ofert
Wydłużony został termin składania ofert w przetargu na remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu mogą składać oferty do dnia 23 sierpnia br.
Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
/Źródło: UM szczecin/