Przez ostatni rok dużo się działo na Trasie Pojezierzy Zachodnich. Również ostatnie tygodnie należały do pracowitych. W listopadzie podpisano umowy z wykonawcą kilku odcinków tego popularnego szlaku. W grudniu planowane są odbiory techniczne drogi rowerowej w Pełczycach. Zaś w tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę i oznakowanie brakujących fragmentów w okolicach Choszczna i Barlinka.
Ostatni w tym roku przetarg na budowę infrastruktury rowerowej dotyczy odcinków łączących istniejące lub właśnie powstające części Trasy Pojezierzy Zachodnich. Pod Barlinkiem zrealizowany zostanie ponad 6-kilometrowy fragment Mostkowo – Dzikowo. W okolicy Choszczna uzupełnienia powstaną na południe i na północ od miasta. Od miejscowości Koplin zaplanowano 5,7 km trasy rowerowej, w tym do wybudowania prawie 2 kilometry. Pozostała część zyska nowe oznakowanie. W kierunku północnym również przewidziano roboty budowlane na dystansie 2 km, do wsi Pakość. A stamtąd ponad 7 kilometrów szlaku, w kierunku rzeki Ina, zyska profesjonalne oznakowanie.
Coraz lepsze drogi na Pojezierzu Choszczeńskim i Myśliborskim
Na Pojezierzu Choszczeńskim zakończyła się m.in. budowa przejścia przez Pełczyce. Na dniach odbędą się tam odbiory techniczne. Natomiast na Pojezierzu Myśliborskim w przyszłym roku mają być gotowe brakujące odcinki między Trzcińskiem-Zdrój a Myśliborzem oraz z Myśliborza do wsi Głazów. Wartość kontraktów to – odpowiednio – 6 mln 882 tys. zł i 3 mln 49 tys. zł.
Na razie od mostu w Siekierkach można wygodnie dojechać do Trzcińska-Zdroju (36,7 km). W rejonie Barlinek – Pełczyce – Choszczno gotowych jest ok. 30 kilometrów szlaków rowerowych. Projekty realizowane m.in. na wschód i na zachód od Myśliborza pozwolą „spiąć” tę część Trasy Pojezierzy Zachodnich.
Trasa Pojezierzy Zachodnich będzie miała 420 km
Ta coraz dłuższa velostrada jest jedną z czterech najważniejszych w Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Docelowo będzie miała 420 km, licząc razem z odnogą północną w kierunku Stargardu, Szczecina i Dobrej. Część południowa prowadzi od przeprawy przez Odrę w Siekierkach (dawny most kolejowy jest przebudowywany na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego) przez Trzcińsko-Zdrój, Myślibórz, Barlinek, Choszczno. Dalej będzie można nią jechać w kierunku Ińska (tu zaplanowano połączenie z „nitką” szczecińską), Drawska, Złocieńca, Czaplinka i Szczecinka, aż do granicy z województwem pomorskim.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl