Pilotażowy projekt „Samorządowy Szlak Wodny” startuje 28 czerwca [cennik, rozkład jazdy]

Pilotażowy projekt „Samorządowy Szlak Wodny” – trasa Szczecin – Nowe Warpno – Świnoujście startuje 28 czerwca br. 

Harmonogram rejsów oraz cennik [aktualizowane 24.06.]

Rejsy będą się odbywać w każdą sobotę i niedzielę, od 28 czerwca do 24 sierpnia 2025 roku. Miejsce startu  tramwaju wodnego w Szczecinie : Bulwar Chrobrego (przy restauracji Porto Grande), vis – a – vis. Jana z Kolna.

 

"Samorządowy Szlak Wodny"
Materiały prasowe

 

"Samorządowy Szlak Wodny"
Materiały prasowe
Materiały prasowe

Dodatkowe opłaty:

  • przewóz roweru: 10 zł
  • dzieci do 4 roku życia: bezpłatnie
  • każde kolejne dziecko (poza zestawami rodzinnymi):
     – w jedną stronę: 20 zł
     – w obie strony: 30 zł

Bilety można kupić na stronie:  https://statek.pl/tramwaj-wodny

Bilety będą również dostępne bezpośrednio na pokładzie statku.

Aktualne informacje na temat Szlaku także na stronie: https://policki.pl/samorzadowy-szlak-wodny/

Jest pomysł na drugą linię wodną w 2026 roku

Pojawiły się plany stworzenia drugiej trasy, która mogłaby zatrzymywać się m.in. w Siadle Dolnym.

Pomysłodawcą całego przedsięwzięcia jest starosta policki Shivan Fate, który pierwotnie zaproponował połączenie wodne między Nowym Warpnem a Świnoujściem. Projekt zyskał uznanie lokalnych samorządów, które podpisały stosowne porozumienia. Z czasem koncepcja została rozszerzona o Szczecin.

Jak podkreśla Shivan Fate, aktualne przedsięwzięcie ma charakter pilotażowy. W przypadku pozytywnego odbioru, w 2026 roku mogłaby ruszyć druga linia wodna, obejmująca miejscowości: Widuchowa, Gryfino, Siadło Dolne, Szczecin, Police, Trzebież oraz Nowe Warpno. W przypadku tej linii miałby to byc kameralny projekt: mniejsze jednostki, dwa rejsy dziennie, trasa przez piękne nadodrzańskie miejscowości.

Pomysł zakłada wykorzystanie nowego nabrzeża w Siadle Dolnym, przebudowanego przez gminę Kołbaskowo. Czy jednak ten punkt nadaje się do bezpiecznego cumowania jednostek pasażerskich?

Janusz Just z firmy Secco potwierdza, że wszystko zależy od typu statku. – „Queen of Szczecin” jest zbyt masywna na tamte pomosty, ale mniejsza jednostka, jak nasza „Sedina”, poradziłaby sobie doskonale. To szybki i niski tramwaj wodny, idealny do tego typu kursów – tłumaczy.

Decyzja o uruchomieniu drugiej linii uzależniona będzie od sukcesu pierwszego sezonu. Jeśli zainteresowanie utrzyma się na wysokim poziomie, być może już za rok wodny tramwaj zawinie również do Siadła Dolnego, oferując mieszkańcom i turystom nową, malowniczą formę podróżowania po regionie.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl