Ruszyła kampania „Szczecin to Wy”! Poznajcie 16 cichych bohaterów

31 maja br. ruszyła kampania „Szczecin to Wy”, której celem jest uhonorowanie profesjonalizmu i odpowiedzialnych postaw w czasie epidemii koronawirusa oraz budowanie lokalnej tożsamości. W jej trakcie poznamy historie 16 cichych bohaterów, przedstawicieli zawodów, bez których miasto pogrążyłoby się w chaosie. 

W trakcie epidemii koronawirusa tysiące osób musiało zdecydować, jak zorganizować swoje życie prywatne, żeby móc wykonywać obowiązki służbowe. Wielu z nich miało obawy o zdrowie własne oraz najbliższych. Ludzie, bez których miasto nie mogłoby funkcjonować, często stawiali dobro wspólne nad osobistym.

Ale na wysokości zadania stanęli także inni mieszkańcy Szczecina. Organizowano akcje zbiórki krwi, szycia maseczek, dzielenia się posiłkami, pomocy przy robieniu zakupów i innych codziennych sprawach. Szczecinianie mocno angażowali się również w działania podjęte przez miasto.

Historie szczecinian

W ramach kampanii przedstawione zostaną historie 16 bohaterów, przedstawicieli różnych zawodów, dzięki którym Szczecin mógł funkcjonować w czasie epidemii. Są wśród nich dyspozytor centrali ruchu, motorniczy, spawacz, osoby odpowiedzialne za gospodarkę odpadami, opiekę nad seniorami, nauczyciel, pielęgniarka, lekarka oraz wolontariusze.

Filmy z ich opowieściami codziennie będą zamieszczane na stronie www.szczecintowy.eu, a plakaty z wizerunkami pojawią się w przestrzeni publicznej. Na terenie miasta umieszczone zostaną też specjalne lustra z motywem kampanii. Każdy, kto się w nich przejrzy, dostrzeże, że również jest bohaterem akcji „Szczecin to Wy”.

Powstanie mural związany z akcją

Organizatorzy akcji zachęcają mieszkańców, by opowiedzieli swoje historie dotyczące życia w trudnym czasie społecznej izolacji. Zebrane historie po zakończeniu kampanii pojawią się w przestrzeni miejskiej na muralu dedykowanym kampanii.

Przez dwa kolejne weekendy czerwca do udziału w akcji zachęcać będą animatorzy, którzy wyjaśnią jej cel i osobiście zbiorą historie, jeśli będzie taka potrzeba. W kampanię włączyła się także szczecińska Filharmonia, która od dziś przez dwa tygodnie będzie podświetlona barwami marki miasta – „Floating Garden 2050”.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl