Przebudowa torowisk. Jest pięciu chętnych na inwestycję wartą ponad ćwierć miliarda

To będzie droga i skomplikowana inwestycja. Pięć firm jest zainteresowanych kolejnym etapemTorowej rewolucji”. Wykonawca będzie miał dwa lata na przebudowę ulicy KolumbaPowstańców Wielkopolskich wraz z pętlą.

W ramach Torowej rewolucji przebudowane zostaną m.in. pętle na Pomorzanach oraz ul. Kolumba. Do przetargu zgłosiło się pięć firm, z czego trzy nie przekroczyły zakładanego budżetu.

Oto propozycje cenowe na wykonanie inwestycji:

  • BUDIMEX S.A. – 274 250 468,86 zł.
  • ZUE S.A. – 261 951 993,27 zł.
  • Roverpol Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum – 267 980 100,00 zł.
  • TORPOL S.A. – 259 715 741,55 zł.
  • TRAKCJA S.A. – 292 421 878,22 zł.

Na sfinansowanie zamówienia, Miasto zamierza przeznaczyć, kwotę w wysokości 272 135 163,43 zł brutto.

Na tę chwilę, zostanie przeprowadzona dokładna weryfikacja ofert, a następnie kontrola unijna, zatem na wynik i podpisanie umowy będzie trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy.

Ulica Kolumba od wielu lat jest w katastrofalnym stanie. Nawet ostrożna jazda samochodem może skutkować uszkodzeniem zawieszenia. Podróż tramwajem, którym niemiłosiernie buja na lewo i prawo, jest bardzo nieprzyjemna. To na szczęście wkrótce się zmieni. Zmiany czekają także torowisko w ciągu ulicy Chmielewskiego i alei Powstańców Wielkopolskich i wysłużoną pętlę tramwajową na Pomorzanach.

Zakres robót w ramach zadania „Przebudowa torowiska z trakcją w: ul. Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” obejmie:

Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – Plac Ratuszowyul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel z dodatkową relacją pod wiaduktem:

  • przebudowa ul. Dworcowej wraz z torowiskiem tramwajowym od Nabrzeża Wieleckiego do wysokości hotelu Novotel,
  • przebudowa ul. Nowej wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa torowiska pod wiaduktem kolejowym,
  • budowa przystanków „wiedeńskich”,
  • zintegrowanie przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • zmiana organizacji ruchu.

Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów z pętlą Pomorzany”:

  • przebudowa torowiska tramwajowego na Nabrzeżu Wieleckim,
  • przebudowa ul. Nabrzeże Wieleckie od ul. Nowej do Dworcowej,
  • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Zygmunta Chmielewskiego wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Smolańskiej do pętli Pomorzany wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Krzysztofa Kolumba przed dworcem kolejowym obejmuje również przygotowanie przystanku dla tramwaju dwukierunkowego,
  • budowa przystanków „wiedeńskich” tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Przebudowę i rozbudowę układu drogowo-torowego w al. Powstańców Wielkopolskich i ul. Budziszyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I do projektowanej pętli tramwajowej Pomorzany wraz z przebudową ul. Smolańskiej na długości projektowanej pętli tramwajowej:

  • rozbudowa pętli tramwajowej Pomorzany wraz z całą infrastrukturą,
  • przebudowa ul. Smolańską wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa ul. Budziszyńską na wysokości pętli Pomorzany,
  • przebudowa al. Powstańców Wielkopolskich od ul. Budziszyńskiej do wiaduktu Powstańców Wielkopolskich wraz z torowiskiem tramwajowym,
  • przebudowa torowiska tramwajowego w al. Powstańców Wielkopolskich do placu Szyrockiego,
  • remont wiaduktów Budziszyńska i Powstańców Wielkopolskich,
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowa przystanków „wiedeńskich” tramwajowych,
  • budowa wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowa pasów rowerowych,
  • przebudowa chodników oraz zjazdów,
  • przebudowa sieci trakcyjnej,
  • przebudowa oświetlenia ulicznego,
  • przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Wizualizacja

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl