Szczecin został liderem ogólnopolskiego rankingu e-sprytu. Przeprowadzone badania analizują umiejętność rozważnego i ostrożnego kupowania online oraz aktywnego wyszukiwania rabatów i promocji.
W rankingu dziesięciu największych polskich miast Szczecin zajął 1. miejsce, wyprzedzając Kraków i Poznań!
Jakie czynniki były brane pod uwagę?
Podstawą rankingu były przede wszystkim cztery czynniki: liczba mieszkańców korzystających z kuponów rabatowych, ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ilość różnorodnych form promocji, po które sięgają badani oraz procent mieszkańców aktywnie poszukujących zniżek i rabatów w sieci.
Jesteśmy ostrożni w wydawaniu pieniędzy
Jak wynika z badania, blisko siedmiu na dziesięciu mieszkańców aktywnie poszukuje zniżek i specjalnych okazji. Szczecinianie co prawda nie wydają w sieci dużo (co najwyżej 300 zł), ale lubią obniżać ceny i korzystać z szerokiego wachlarza promocji. Są również wyjątkowo ostrożni – tylko co dziesiąty składa zamówienie bez zastanowienia, podczas gdy aż 90% dokładnie przeczesuje internet w poszukiwaniu najtańszej możliwej oferty.
Promocyjny arsenał największych e-spryciarzy w Polsce to nie tylko popularne w całym kraju sezonowe wyprzedaże, ale również rabaty w zamian za zapisy do sklepowych newsletterów, kupony rabatowe, zakupy grupowe oraz polowanie na okazje w mediach społecznościowych.
Szczecinianie najbardziej lubią oszczędzać na ubraniach – zniżek w sklepach z odzieżą szuka aż 72% badanych. Niżej na zakupowym podium Szczecina znalazły się kosmetyki oraz ex aequo: książki, filmy i muzyka oraz karma i akcesoria dla zwierząt.
Ile oszczędzamy?
Badacze sprawdzili również, ile zostaje w kieszeni mieszkańców dzięki zniżkom i promocjom. Rocznie na internetowych zakupach każdy szczecinianin oszczędza ok. 70 zł – czyli równowartość 23 pasztecików szczecińskich.
Pełen raport poświęcony Szczecinowi można przeczytać TUTAJ.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl