Kładka to jednoprzęsłowa konstrukcja łukowa o długości 36,25 metra i szerokości użytkowej 4 metrów. Całość – wraz z pochylniami i dojściami – ma około 300 metrów długości. Jak podkreśla Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji, nowy obiekt zapewnia komfortowe i bezpieczne połączenie dwóch stron jednej z najbardziej uczęszczanych arterii miasta.
Dostęp na kładkę umożliwiają zarówno schody, jak i łagodnie nachylone pochylnie, co czyni ją przyjazną dla rowerzystów, osób z niepełnosprawnościami oraz rodzin z wózkami. Inwestycja objęła także budowę nowego oświetlenia, kanalizacji deszczowej, elementów małej architektury (takich jak kosze na śmieci i poidełka) oraz przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej.
Zadbano również o aspekty ekologiczne i estetyczne – przesadzono kolidujące z inwestycją drzewa (m.in. lipy i sosny), a w ich miejsce pojawiły się nowe nasadzenia zieleni. Kładka wpisuje się także w identyfikację wizualną Szczecina – stalowy łuk pomalowano w barwach marki Floating Garden 2050.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma PORR S.A., a nadzór sprawuje Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. Koszt przedsięwzięcia wyniósł ponad 7,6 mln zł brutto. Projekt powstał w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego i jest współfinansowany ze środków europejskich – w ramach Priorytetu 3 programu „Fundusze Europejskie na rzecz mobilnego Pomorza Zachodniego”, działanie 3.1 „Czysty transport miejski (ZIT)”.