Efekty prowadzonych prac budowlanych na węźle przesiadkowym w Podjuchach są już namacalne. Widoczne są chodniki, plac dla autobusów, a w przyszłym budynku kasowym będą realizowane prace wykończeniowe. Jak na zdjęciach prezentuje się przebudowa?
Węzeł przesiadkowy w Podjuchach ma zwiększyć standard podróżowania transportem zbiorowym w Szczecinie. Ważnym elementem inwestycji poza pętlą autobusowa jest parking P&R. Wszystko po to, aby mieszkańcy mogli częściej wybierać komunikację zbiorową i ograniczyć podróże samochodami osobowymi.
Plany przebudowy węzła komunikacyjnego w Podjuchach przewidują:
– budowę pętli autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu,
– budowę parkingów dla samochodów osobowych typu Park&Ride,
– budowę parkingu Bike&Ride,
– budowę wiat przystankowych,
– wykonanie elementów Systemu Informacji Pasażerskiej,
– rozbiórkę istniejących obiektów i nawierzchni,
– budowę zaplecza socjalno-kasowego,
– budowę systemu zliczania pojazdów na parkingu,
– budowę/przebudowę chodników,
– budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego,
– budowę/przebudowę odwodnienia projektowanych nawierzchni,
– przebudowę kolidującego uzbrojenia,
– budowę zjazdów,
– wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Jak prezentuje się postęp prac w Podjuchach?
Aktualnie trwają prace nad strukturą nawierzchni oraz infrastrukturą dla pieszych.
Wykonane już zostały regulacje włazów studni i wpustów deszczowych i zakończono prace związane z wykonaniem makroniwelacji w obrębie zatoki autobusowej oraz warstwy podbudowy z kruszywa łamanego w obrębie parkingu.
– Gotowe są już krawężniki i wyspa dzieląca na ul. Metalowej – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. – Wykonawca kontynuuje prace związane z układaniem krawężników i obrzeży oraz podbudów na parkingu P&R oraz na zatoce autobusowej. Trwa układanie nawierzchni w miejscach postojowych oraz nawierzchni jezdni na parkingu i ciągach pieszych.
Co będzie się działo na placu budowy w Podjuchach w najbliższym czasie?
Proces przebudowy na aktualnym etapie zakłada wykonane następujących prac:
- kontynuacja robót elektrycznych i teletechnicznych w rejonie zatoki autobusowej,
- kontynuacja prac związanych z układaniem krawężników oraz nawierzchni w rejonie parkingu, zatoki autobusowej i ul. Metalowej,
- kontynuacja wykonania konstrukcji i nawierzchni chodników,
- rozpoczęcie układania nawierzchni z kostki kamiennej w rejonie zatoki autobusowej,
- wykonanie warstwy ścieralnej w ul. Metalowej,
- kontynuacja prac elektrycznych oraz rozpoczęcie prac instalacyjnych w budynku socjalno-kasowym,
- montaż stolarki okiennej oraz poszycia dachu w budynku socjalno-kasowym.
Szczegóły projektu w Podjuchach.
Budowa węzła przesiadkowego przy stacji Podjuchy jest elementem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego związanego z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Głównym wykonawcą przedsięwzięcia jest firma MUSING BUD Sp. z o.o.
Budowa węzła przesiadkowego stacja Podjuchy wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu na linii kolejowej 273 w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”. Koszt inwestycji został wyceniony na 11,6 mln zł.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl