Jak spać przy bólu szyi –  4 sposoby

Odpoczynek w nocy jest niezbędny, aby stawić czoła dniu, ale jak spać z bólem szyi? Często sen z tym dyskomfortem staje się bardzo trudnym zadaniem, ponieważ nie pozwala nam zasnąć tak, jak byśmy chcieli. Ta część ciała utrzymuje ciężar szyi i głowy przez cały dzień, dlatego jest tak wrażliwa na złą postawę w nocy. Dobrym sprzymierzeńcem w łagodzeniu ewentualnego bólu szyi, który może pojawić się podczas snu, jest oparcie się o podporę, np. poduszkę.

Jak spać z bólem szyi?

Dobrym sposobem na uniknięcie bólu szyi podczas snu jest dobry sprzęt do spania, czyli materac, który sprawia, że śpimy wygodnie i poduszka, która jest dopasowana do naszych potrzeb. Posiadanie dobrej poduszki pomoże naszej szyi i głowie być w naturalnej i zdrowej pozycji, ponieważ utrzymuje wyrównanie z kręgosłupem, co jest bardzo ważne w przypadku bólu pleców. Oczywiście, każdy ma swoje preferencje snu i lubi taki czy inny rodzaj poduszki, ale wybór poduszki powinien uwzględniać naszą wagę i wiek, gdyż te czynniki będą decydować o jej grubości:

    • Jeśli poduszka, jest grubsza niż powinna być, szyja będzie poddawana napięciu, poprzez zbyt wysoko położoną głowę, a to spowoduje ból szyi. W tym celu wybierz też odpowiednie materace 90×200 od renomowanego producenta Hilding, które znajdziesz na stronie: materacekonin.eu.
  • Jeśli natomiast poduszka jest zbyt cienka, to zbyt nisko położona głowa nadwyręży nasz kark, a to z kolei spowoduje bóle pleców.

Jaka jest najlepsza pozycja do spania z bólem w odcinku szyjnym?

Istnieją postawy, które są zdrowsze dla naszego ciała niż inne. Co więcej, kontrolowanie pozycji ciała podczas snu jest bardzo trudne, zwłaszcza jeśli odczuwamy ból, ponieważ jeszcze bardziej się ruszamy i obracamy. Aby uniknąć bólu szyi i kręgosłupa, zaleca się spanie z głową na odpowiedniej wysokości: zbyt wysoko położona może prowadzić do skręcenia szyi i innych możliwych problemów.

  • Spanie w pozycji na „żołnierza” – spanie w tej pozycji jest proste i prawie każdy z nas w niej zasypia. Dzięki temu Twoje stawy i mięśnie są rozluźnione i gotowe do odpoczynku. Co więcej, pomaga poprawić krążenie i oddychanie.
  • Spanie na lewym boku – spanie na lewym boku jest lepsze od spania na prawym, ponieważ poprawia trawienie w nocy, system nerwowy jest rozluźniony i poprawia się krążenie krwi.
Young beautiful woman sitting on the bed with pain in neck

W jakiej pozycji nie spać, jeśli boli Cię szyja?

Chociaż nie jest to bardzo powszechne, spanie na brzuchu jest pozycją, która jest prawie zawsze niezalecana, gdy cierpisz na ból szyi z kilku powodów:

  • Ramiona i plecy nie są podtrzymywane, lecz przenoszą swój ciężar do przodu, co może prowadzić do przykurczów w szyi, ramion i pleców.
  • Kręgosłup sam dźwiga cały ciężar głowy i szyi i nie ma żadnego podparcia.
  • Nie mając szyi i kręgosłupa w jednej linii, bardzo obciążamy odcinek szyjny.

Wskazówki, jak złagodzić ból szyi

Czasami budzimy się z bólem szyi, który może się nasilać w miarę upływu dnia. W takich przypadkach najlepszą radą jest przestrzeganie tej serii wskazówek, które pomogą Ci złagodzić ten dyskomfort:

  • Zastosuj terapię z gorącymi ściereczkami lub poduszki grzewcze – masuj delikatnie bolące miejsce, aby je złagodzić lub udaj się do fizjoterapeuty, jeśli ból staje się nie do zniesienia (możesz mieć skurcz, w którym to przypadku lepiej nie stawiać samo diagnozy).
  • Nie należy wykonywać ciężkich czynności.
  • Unikaj poruszania szyją tak bardzo, jak to tylko możliwe. Jeśli nie ma innego sposobu, zrób to delikatnie, bez gwałtowności.
  • Jeśli ból nie ustępuje po kilku dniach, należy zgłosić się do lekarza lub specjalisty.
Neck pain. Rear view of young shirtless African man touching his neck while standing against grey background

Artykuł sponsorowany marketing@infoludek.pl