Poznaj przebieg obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20

Obecnie można poznać warianty przebiegu obwodnic Stargardu i Złocieńca na DK20. Uruchomiono strony internetowe, na których znajdują się szczegółowe mapy wariantów przebiegu obwodnic. Każdy ma możliwość wypełnić ankietę i wyrazić swoje opinie na temat wariantów przebiegu obwodnic. Prawdopodobnie w przyszłym roku zostaną uzyskane decyzje środowiskowe dla obwodnic, które wskażą wariant realizacji.

Inwestycje z Programu 100 obwodnic

obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20
Fot. GDDKiA Szczecin

Rządowy Programu 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim zakłada wykonanie 9 inwestycji, w tym właśnie obwodnic Stargardu i Złocieńca na DK20. Już w tamtym roku ruszyły prace przygotowawcze dla tych obwodnic. Nie stworzono wcześniej innych projektów, dlatego rozpoczęto prace nad wariantami ich przebiegu.  W najbliższym roku planuje się przeprowadzić procedurę wydania decyzji środowiskowej. Dopiero wtedy będą mogły ruszyć prace nad dalszymi etapami dokumentacji. Obejmą one także badania geologiczne. Obwodnice zostaną wykonane w latach 2024-2028.

Obwodnica Stargardu w ciągu DK20

Miasto Stargard może się już pochwalić obwodnicą w ciągu drogi ekspresowej S10. Przez miasto przebiega także DK20, która ciągnie się od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni. Właśnie dlatego obwodnica w ciągu DK20 okaże się dobrym rozwiązaniem, bo wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy z dróg krajowych.

obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20
Fot. GDDKiA Szczecin

Utworzenie nowej trasy pozwoli na ominięcie Stargardu od wschodu. Droga będzie miała swój początek w Drawsku Pomorskim, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu. Samochody będą mogły się poruszać w kierunku południowym, przecinając linię kolejową i dalej dolinę rzeki Krąpiel. Trasa połączy się z S10 na węźle Stargard Wschód, który będzie musiał zostać rozbudowany. W zależności od jednego z czterech wariantów trasa wyniesie od 4,4 do 4,8 km.

Więcej o projekcie można przeczytać: TUTAJ

Obwodnica Złocieńca w ciągu DK20

obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20
Fot. GDDKiA Szczecin

Droga krajowa nr 20 prowadzi obecnie przez centrum miasta. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ problematyczny staje się przejazd przez linię kolejową, przy której niefortunnie zostało utworzone skrzyżowanie DK20. Zagraża to bezpieczeństwu na drodze. Działanie, jakie zostały podjęte z PKP poprawiły warunki ruchu pieszych w tym rejonie. Jednak to dopiero obwodnica pozwoli na uporanie się z problemami komunikacyjnymi. Po stronie południowej wyznaczono 3 warianty obwodnicy i jeden po stronie północnej. Trasa w zależności od wariantu będzie wynosić od około 6 do około 8 km.

Więcej o projekcie można przeczytać: TUTAJ

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl