Mimo zimowej aury, prace nad kolejnym odcinkiem Obwodnica północna Stargardu rośnie w oczach postępują zgodnie z harmonogramem. Aktualnie wykonawca skupia się na budowie nawierzchni chodników i zatok autobusowych. Kluczowe elementy inwestycji to również nowe ronda – jedno powstaje na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Usługową, a drugie na przecięciu z ul. H. Wieniawskiego.
Równocześnie prowadzone są prace przy instalacji nowoczesnego oświetlenia z energooszczędnymi oprawami LED oraz budowie zbiorników kanalizacji deszczowej. Łączny koszt inwestycji wynosi ponad 26 milionów złotych, a zakończenie wszystkich prac planowane jest na wiosnę.
Jak przebiega obwodnica północna?
Trasa rozpoczyna się na ul. Hanzeatyckiej, w okolicach ronda przy dawnym Tesco. Dalej biegnie przez aktualnie budowany odcinek – od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej – i łączy się z oddanym do użytku w 2023 roku fragmentem przy ul. E. Orzeszkowej. Obwodnica zakończy się na granicy miasta, pozwalając tysiącom pojazdów dziennie omijać centrum Stargardu.
Z inwestycji skorzystają również mieszkańcy osiedli Zachód, Chopina oraz Śródmieścia, gdzie ruch samochodowy wyraźnie się zmniejszy.
Plany na przyszłość
Docelowo obwodnica północna Stargardu zostanie połączona z nowym fragmentem budowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Ten odcinek połączy drogi krajowe nr 10 i 20 oraz drogę wojewódzką nr 106 w kierunku Nowogardu. Planowane zakończenie prac nad całą trasą to rok 2027.
Inwestycja znacząco poprawi przepustowość układu drogowego Stargardu, zwiększając komfort zarówno mieszkańców, jak i kierowców korzystających z tras tranzytowych.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl