1 marca rusza BikeS IV generacji

1 marca startuje BikeS IV generacji – ale już dzisiaj można się zarejestrować. Wystarczy pobrać aplikację Roovee i utworzyć konto w nowym BikeS.

Nowa generacja oznacza też nowe zasady działania. Podstawowa różnica polega na tym, że dawne stacje były miejscem wypożyczenia i zwrotu. W nowym systemie rowery mają lock na tylnym kole, a zamiast stacji z zamkami są zwykłe stojaki. Dzięki temu, że rower ma autonomiczne zamknięcie, zgodnie z regulaminem możemy go zostawić nie tylko w strefie postoju (dawniej stacji), ale także poza nią – w obszarze funkcjonowania BikeS.

Rower możemy wypożyczyć ze strefy postoju, ale też z innych miejsc w obszarze funkcjonowania, np. spod własnego domu, jeśli akurat tam stoi. Zlokalizowanie najbliższego roweru (i jego rezerwacja) – w strefie postoju czy poza nią – jest możliwe dzięki aplikacji Roovee.

Strefa postoju to obszar o promieniu ok. 30 metrów wyznaczony na zasadzie geolokalizacji. W praktyce oznacza to, że rower możemy oprzeć o stojak w strefie, ale można go także postawić w pobliżu na nóżce.

W obszarze funkcjonowania zgodnie z regulaminem możemy wypożyczać i zwracać rowery BikeS. Obejmuje wszystkie strefy postoju.

Liczba stref postoju w stosunku do dawnych stacji zwiększyła się z 87 do 100.

Nowe strefy postoju:

 

1. Chobolańska – SP 16
2. Mieszka I – Ornament
3. Sowińskiego – Kusocińskiego
4. Trasa Zamkowa
5. Dubois – Parkowa
6. Jarogniewa
7. Łękno
8. Traugutta – Mickiewicza
9. Netto Arena
10. Wojska Polskiego SPP

Nowe strefy postoju czekające na zakończenie prac budowlanych/drogowych:

 

1. Rondo Sybiraków
2. Majdańskiego – Arkońska
3. Dworzec Niebuszewo
4. Fabryka Wody

Strefa Postoju przy Pl. Zgody zostanie uruchomiona po zakończeniu remontu al. Wojska Polskiego. Z powodu małej frekwencji została zlikwidowana stacja Wrzesińska-Goleniowska w Dąbiu.

Nowy cennik

 

Nowy cennik BikeS to oferta dla tych, którzy chcą korzystać z rowerów systematycznie (abonamenty 18 i 45 zł) i tych, którzy będą jeździć od czasu do czasu (6 groszy za minutę).
Minuta jazdy wg podstawowego cennika kosztuje 6 groszy. Czyli za 5 godzin jazdy zapłacimy 18 zł. Dokładnie tyle kosztuje 30-dniowy abonament. W cenie abonamentu miesięcznego jest 60 minut dziennie. To oznacza, że za 18 zł dostajemy pakiet minut wart 108 zł.

Fot. Bike_S szczeciński rower miejski

Jeszcze atrakcyjniejszy cenowo jest abonament kwartalny (90-dniowy). Tu w cenie 45 zł dostajemy pakiet 90 godzin o wartości 324 zł.

Pozostawienie roweru poza obszarem funkcjonowania wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 200 zł, zaś za zostawienie roweru poza strefą postoju system naliczy dodatkową opłatę 10 zł.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl