Komisja Przetargowa dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu.
O zamieszaniu związanym z wyborem wykonawcy tunelu informowaliśmy pod koniec stycznia. Wydawało się, że wykonawcą inwestycji zostanie konsorcjum firm Porr SA, Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S., Energopol – Szczecin SA, ale okazało się, że inni uczestnicy przetargu złożyli skargę do Sądu Okręgowego w Szczecinie.
Włoskie konsorcjum wybuduje tunel?
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej i Sądu Okręgowego w Szczecinie, Komisja Przetargowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogła dokonać ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty. Za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A, która zaproponowała cenę 727 098 144,70 zł. Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na złożenie odwołań od wyboru wykonawcy. – Komisja Przetargowa działa sprawnie i z zachowaniem jak największej staranności, ale wpływ na terminarz działań w przetargu ma ostra walka o kontrakt pomiędzy oferentami – mówi Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Na zakończenie walk między oferentami liczy również główny inwestor, czyli miasto Świnoujście.
– Liczę na to, że ostra walka o ten kontrakt pomiędzy oferentami już się skończyła, żadne odwołanie nie wpłynie i będziemy mogli w maju podpisać umowę z wybranym wykonawcą – mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.
Tunel w Świnoujściu powinien być gotowy terminie 4 lat od podpisania umowy.
O tunelu pod Świną
Planowany tunel pod rzeką Świną będzie miał około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra w formie jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie miała 12 metrów. W tunelu powstanie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 metra, a poniżej jezdni będzie galeria ewakuacyjna. Na realizację inwestycji Świnoujście otrzymało 775,6 miliona złotych z funduszy europejskich.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl