Od 2020 roku Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stargardzie obsługuje Białą Linię. Jest to telefoniczne wsparcie dla stargardzian potrzebujących pomocy w codziennych życiowych problemach. 502 306 043 – ten numer jest czynny od wtorku do czwartku w godzinach 19:00-21:00. Na linii są dostępni doświadczeni pracownicy MOPS, który każdemu udzielą wsparcia.
Kto korzysta z Białej Linii?
Dzwonią tutaj mieszkańcy w różnym wieku. Dla wielu z nich bardzo dużym wsparciem jest zwyczajna rozmowa. Terapeuci udzielają pomocy dorosłym, młodzieży i dzieciom. Biała Linia jest przeznaczona dla wszystkich zestresowanych, samotnych, bezsilnych osób. Telefon wsparcia to odpowiednie miejsce też dla każdego z problemami emocjonalnymi i przytłoczonego rzeczywistością. Rozmowa nie jest tylko doraźną pomocą. Pracownicy Białej Linii udzielają również konkretnych rad i pomagają rozwiązywać problemy. Mówią, gdzie jeszcze ktoś może znaleźć pomoc. Informują o działalności innych placówek.
Gdzie jeszcze można zadzwonić?
Ze wsparcia trzeba korzystać. Nie ma się czego bać, czy wstydzić.
Pomocne telefony:
Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym – 116 123 (połączenie darmowe, od poniedziałku do piątku 14:00-22:00),
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – 116 111 (dostępny 24/7),
Centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego ITAKA – 800 70 2222 (całodobowo),
Ośrodek Interwencji Kryzysowej – poradnia ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie tel. 22 845 12 12 lub 667 833 400 (od poniedziałku do piątku 08:00-20:00),
Telefon Zaufania – 22 621 35 37,
Telefon Interwencyjny – 600 070 717
Telefoniczna Pierwsza Pomoc Psychologiczna – 22 425 98 48 (od poniedziałku do piątku 17:00-20:00, w sobotę 15:00-17:00).
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl