Jak napisać dobre ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?

Co powinno zawierać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania? Jak napisać dobre ogłoszenie i sprzedać nieruchomość? Co powinno zawierać ogłoszenie, by wzbudziło zainteresowanie lokalnego odbiorcy?

Kupno nieruchomości to niewątpliwie ogromny wydatek, a nierzadko – inwestycja na całe życie. Każdy kupujący skrupulatnie selekcjonuje ogłoszenia, by wybrać ofertę, która jest najlepiej dopasowana do jego potrzeb. Jak więc dotrzeć do potencjalnego nabywcy? Co powinno zawierać ogłoszenie, by wzbudziło zainteresowanie lokalnego inwestora? A może Twoje ogłoszenie skłoni nabywcę do przeprowadzki? Z poniższego artykułu dowiesz się, jak napisać dobre ogłoszenie i sprzedać nieruchomość!

Pierwsze wrażenie – jak zaprezentować mieszkanie do sprzedaży?

Pierwsze wrażenie ma to do siebie, że można zrobić je tylko raz. Ta zasada sprawdza się nie tylko w życiu, ale i w sprzedaży! Masz dosłownie kilka sekund, by przyciągnąć uwagę inwestora.

Umieszczając ogłoszenie o sprzedaży mieszkania zadbaj przede wszystkim o dobrej jakości zdjęcia oraz chwytliwy i przekonujący tytuł, ponieważ to właśnie te czynniki będą wizytówką Twojej oferty. Muszą zainteresować, przykuć uwagę, zaintrygować. Pozwól nabywcy zapoznać się z Twoją  nieruchomością, a nie stanie się tak, gdy zobaczy niewiele mówiący tytuł oraz niechlujne i ciemne zdjęcia, obrazujące nie do końca uporządkowane pomieszczenia.

W tytule ogłoszenia musi być zawarta informacja, która jest zaletą mieszkania, dlatego warto ją zaakcentować. Nagłówek w stylu „Sprzedam 3-pokojowe, przestronne mieszkanie w dobrze skomunikowanej części Szczecina” sprawdzi się o wiele lepiej, niż „mieszkanie sprzedam”.

Zdjęcia powinny być wykonane w świetle dziennym. Muszą również szczegółowo oddawać rzeczywisty stan oraz układ mieszkania oraz standard wykończenia. Ważne jest, by przestrzeń była uporządkowana.  Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w ogłoszeniu widoku z okna, czy tarasu. Potencjalny nabywca musi mieć możliwość wyobrażenia sobie mieszkania, wyłącznie za pomocą zdjęć.

Szczegóły ogłoszenia o sprzedaży mieszkania

Napisanie dobrego ogłoszenia o sprzedaży mieszkania nie jest prostym zadaniem. Należy pamiętać o odpowiednim sformułowaniu oferty, dodaniu wszystkich szczegółów oraz starannym rozmieszczeniu informacji. Ogłoszenie musi być czytelne, bez górnolotnych, nic nie wnoszących określeń.

Dobre ogłoszenie o sprzedaży mieszkania musi zawierać:

  • dokładną lokalizację oraz cenę
  • metraż, liczbę i rodzaj pomieszczeń
  • formę własności nieruchomości oraz gruntu
  • wyposażenie oraz standard wykończenia
  • rodzaj budynku, piętro, rok budowy
  • typ zabudowy (blok, kamienica, apartamentowiec, itp.) oraz technologia budowy (wielka płyta, cegła, itp.)
  • zalety nieruchomości np. ogródek, balkon, miejsce postojowe, komórka lokatorska, winda, ochrona w budynku, drzwi antywłamaniowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
  • opis okolicy i infrastruktury
  • preferowaną formę kontaktu

Pisząc ogłoszenie należy wspomnieć również o ewentualnym obciążeniu hipotecznym, koniecznych remontach, stałych opłatach oraz terminie dostępności. Rzetelne informacje są kluczowe, dlatego zawsze bądź szczery, nie zatajaj ważnych kwestii oraz nie zmyślaj. Oczywistym następstwem ogłoszenia jest spotkanie z inwestorem, dlatego każde kłamstwo szybko zostanie zweryfikowane podczas pierwszej wizyty.

Gdzie zamieszczać ogłoszenia o sprzedaży mieszkania? Dlaczego lokalne portale ogłoszeniowe to dobry pomysł?

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie ogłoszenia na lokalnych portalach, które skupiają określoną grupę odbiorców. To właśnie do nich chcesz trafić ze swoją ofertą!

Przed zamieszczeniem ogłoszenia należy dokładnie wypełnić formularz, który zawiera najistotniejsze informacje. Warto zrobić to skrupulatnie, ponieważ nabywcy szukają interesujących ofert głównie dzięki filtrom, dlatego pominięcie na pozór nieistotnych kwestii, może znacznie ograniczyć ilość osób, do których dotrze Twoje ogłoszenie.

Oprócz portali ogłoszeniowych, warto skorzystać z możliwości mediów społecznościowych, lokalnej prasy, czy też tradycyjnych ogłoszeń w wersji papierowej umieszczonych w spółdzielniach mieszkaniowych lub na tablicach ogłoszeniowych. Nawet jeśli przeczyta je osoba teoretycznie nie zainteresowana zakupem nieruchomości, to istniej spore prawdopodobieństwo, że ktoś z jej otoczenia jest właśnie na etapie poszukiwania nieruchomości. A jak wiadomo, przysłowiowa poczta pantoflowa, to sprawdzony sposób na dotarcie do klientów.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl