Znika budynek kas na pętli Głębokie. Jak będzie wyglądał nowy? [zdjęcia, wizualizacja]

Budowa węzła Głębokie szybko posuwa się do przodu. Rozpoczęło się już wyburzanie starego budynku socjalno-kasowego na pętli tramwajowej, ale trwają też inne prace na terenie tej rozległej inwestycji.

Po zamknięciu pętli tramwajowej Głębokie, wykonawca przystąpił do kolejnego etapu robót na pętli. Rozebrane zostało stare torowisko, zdemontowano podkłady oraz szyny tramwajowe – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. – Aktualnie trwa budowa nowego układu drogowo-tramwajowego na pętli.

Rozpoczęła się także rozbiórka starego budynku socjalno-kasowego. W jego miejscu powstanie nowy obiekt poczekalni z pomieszczeniami socjalnymi dla motorniczych, kierowców i pozostałych pracowników.

węzeł głębokie kasa wizualizacja
Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie

W galerii poniżej można zobaczyć najnowsze zdjęcia z placu budowy węzła Głębokie.

Co powstanie w ramach inwestycji?

Projekt przewiduje budowę pętli tramwajowo-autobusowej z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi Kiss & Ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego, a także budynkiem socjalnym z poczekalnią dla pasażerów. Na jej terenie zostanie zamontowanych osiem dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury (m.in. ławki, przysiadki i kosze na śmieci). Węzeł będzie również wyposażony w System Informacji Pasażerskiej i system zasilania telefonów komórkowych (ładowny poprzez panele słoneczne).

Zaplanowano również budowę czterowlotowego ronda turbinowego (powstanie w ramach przebudowy skrzyżowania Al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową) oraz parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną również okoliczne ulice. W al. Wojska Polskiego zaprojektowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (po stronie zachodniej będzie wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m). Z kolei na ul. Zegadłowicza na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową (ok. 300 metrów) przewidziano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m).

Do nowego układu drogowego włączona zostanie także ul. Kąpieliskowa. Po stronie zachodniej (pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”) powstanie dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.

Ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę będzie musiał zostać przebudowany odcinek ulicy Miodowej. Pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych, a w pobliżu skrzyżowania powstanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej.

Projekt przewiduje też przebudowę ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Będzie tam nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m), ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa.

Inwestycja obejmie również budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.

Wykonawcą inwestycji prac jest firma Strabag. Zakończenie prac ma nastąpić do końca 2021 roku.

Węzeł Głębokie to pierwsza z dużych inwestycji komunikacyjnych, za której realizację odpowiedzialna jest spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl