Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o zmianie organizacji ruchu na przebudowywanym węźle Kijewo. Kierowcy jadący od strony Kołbaskowa i węzła Klucz nie mogą już skręcać w lewo, w kierunku centrum Szczecina.
Na węźle Kijewo otwarta dla ruchu została już nowa łącznica relacji Stargard-Świnoujście, ale w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac zamknięto łącznicę relacji Kołbaskowo-Szczecin. Żeby zjechać w stronę centrum Szczecina kierowcy jadący od strony granicy mogą skorzystać z wcześniejszego węzła Podjuchy lub pojechać dalej i zawrócić na węźle Dąbie.
– Wprowadzona dzisiaj zmiana organizacji ruchu umożliwi budowę najazdu na wiadukt również od strony Stargardu – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. – Budowa samego wiaduktu jest już mocno zaawansowana. Obecnie wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu uruchomienia nowej jezdni DK10 w stronę Szczecina, co jest planowane przed końcem tego roku. Nie będzie to oznaczało jednak przywrócenia relacji Kołbaskowo-Szczecin. Ta relacja podobnie jak relacja Stargard-Kołbaskowo wymaga budowy nowych łącznic, które będą realizowane w trzecim etapie przebudowy węzła.
Oprócz budowy łącznic wspomniany trzeci, ostatni etap inwestycji obejmie też budowę nowego wiaduktu na jezdni DK10 w stronę Stargard i jezdni zbiorczo-rozprowadzających, a także przebudowę jezdni autostrady A6. Obecnie trwa przetarg na wykonawcę prac.
Co się zmieni po przebudowie?
Węzeł Kijewo łączy autostradę A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.
Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu. Stara i zniszczona betonowa nawierzchnia autostrady w rejonie węzła zmieni się na nową, bitumiczną. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl