Wkrótce ruszy przebudowa węzłów „Plac Szarych Szeregów” i „Wyszyńskiego”

Spółka Tramwaje Szczecińskie poinformowała, że w najbliższym czasie podpisze umowę z firmą ZUE S.A. na przebudowę węzłów tramwajowych „Plac Szarych Szeregów” i „Wyszyńskiego”. W ramach wartej blisko 45 mln zł inwestycji wykonane zostaną prace związane z torowiskiem, siecią trakcyjną i infrastrukturą drogową.

Na przebudowę dwóch węzłów wykonawca będzie miał 450 dni. Same prace budowlane to 120 dni na każdy z węzłów, ale przewidziano jeszcze czas na opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu oraz oczekiwanie na wyprodukowanie i dostarczenie elementów rozjazdów (ich wytworzenie może trwać nawet kilka miesięcy).

Najpierw węzeł „Wyszyńskiego”

W pierwszej kolejności prace będą wykonywane na ulicy ulicy Wyszyńskiego i obejmą między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Powstaną też nowe przystanki, a perony zostaną przebudowane. – Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego – Stocznia SzczecińskaDługość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Fot. Materiały Urzędu Miasta Szczecin

Zmiany na węźle „Szarych Szeregów”

Na placu Szarych Szeregów układ torów się nie zmieni, ale będą miały one całkowicie nową konstrukcję (dotyczy to również odcinka między placem Szarych Szeregów a placem Odrodzenia). Zaplanowano też remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronu przystankowego. – Prace obejmą także sieć trakcyjną, system ogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego – dodaje Hanna Pieczyńska.

Wykonawcą inwestycji będzie firma ZUE S.A. z Krakowa, która złożyła najniższą ofertę w przetargu. Umowa zostanie podpisana na kwotę 44.894.559,07.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl