Sześć nowych peronów kolejowych na trasie z Poznania do Szczecina [zdjęcia]

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują wartą ponad 4 mld zł inwestycję, dzięki której poprawi się komfort i czas przejazdu z Poznania do Szczecina. W ramach prac gotowych jest już sześć nowych peronów na Pomorzu Zachodnim: w Szczecinie Zdunowie, Starym Klukomiu, Choszcznie, Morzycy, Kolinie i Reptowie.  

Nowe perony są nie tylko dłuższe i szersze, ale również wyższe, dzięki czemu łatwiej jest wsiąść i wysiąść z pociągu. Pojawiły się na nich nowe wiaty, ławki, tablice i gabloty z rozkładami jazdy. Zamontowano też jaśniejsze oświetlenie.

Obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących.

Trwają inne roboty na trasie Poznań-Szczecin

Kolejne nowe perony powstają w Dolicach, Mierzęcinie, Drawinach i Podleścu. W ramach inwestycji PKP PLK prowadzone są jednak również inne prace na linii Poznań-Szczecin. Na zachodniopomorskiej części trasy pociągi jeżdżą już nowym torem między Dolicami a Kolinem, Słonicami a Choszcznem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbiem. Natomiast na szlakach Drawiny – Bierzwnik, Słonice – Kolin oraz Reptowo – Szczecin Dąbie wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

W Stargardzie trwa przebudowa pierwszego z czterech wiaduktów. Obiekt zostanie poszerzony, dzięki czemu kierowcy zyskają szerszą jezdnię, piesi wygodny chodnik, a rowerzyści osobną ścieżkę. Modernizacja wiaduktów ma usprawnić zarówno ruch pociągów, jak i komunikację w mieście.

Pociągiem do Poznania w mniej niż dwie godziny

Warty ponad 4 mld zł projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” to jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Zakończenie zasadniczych prac ma nastąpić do końca 2022 roku.

Dzięki realizacji zadania poprawi się komfort obsługi podróżnych na 32 stacjach i przystankach. Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia sterowania, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie.

Równie ważne będzie skrócenie czasu podróży między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o ok. 50 minut. To oznacza, że najszybsze pociągi pokonają tę trasę w mniej niż dwie godziny.

nowe perony trasa Poznań-Szczecin październik 2020
Choszczno Fot. Materiały PKP PLK
nowe perony trasa Poznań-Szczecin październik 2020
Choszczno Fot. Materiały PKP PLK
nowe perony trasa Poznań-Szczecin październik 2020
Morzyca Fot. Materiały PKP PLK
nowe perony trasa Poznań-Szczecin październik 2020
Kolin Fot. Materiały PKP PLK

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl