Szczecin obniża ceny za bilety na komunikację miejską. Nawet o 25 proc.

Od wiosny przyszłego roku bilety dobowe, wielodobowe oraz okresowe na szczecińską komunikację miejską mają być tańsze od 10 do 25 procent. Planowana zmiana taryf ma związek z już uchwalonym powiększeniem Strefy Płatnego Parkowania i podwyżkami opłat za postój.

Rewolucja taryfowa ma zachęcić do stałego korzystania z komunikacji miejskiej. Ceny biletów jednorazowych (czasowych) nie ulegną zmianie, ale mocno stanieją bilety dobowe, wielodobowe oraz okresowe. Szczegółowe informacje zawiera tabela poniżej (kliknij żeby powiększyć).

Fot. Materiały ZDiTM w Szczecinie

Uchwałą w sprawie nowych taryf radni mają zająć się na najbliższej sesji rady miasta. Jeśli zostanie przegłosowana, to zmiany wejdą w życie 1 kwietnia 2021 roku. Ten termin wynika z faktu, że to właśnie wtedy zacznie obowiązywać większa i droższa Strefa Płatnego Parkowania.

Szczecin stawia na zrównoważony transport

Szczeciński magistrat podkreśla, że rozwój miast jest uzależniony od polityki zrównoważonego transportu. W Szczecinie proces zmian rozpoczął się kilka lat temu i wciąż trwa. Planowana wiosną 2021 r. rewolucja parkingowa oraz obniżka cen biletów na komunikację miejską są jego częścią.

Zmniejszenie opłat za bilety okresowe ma być zachętą do korzystania z komunikacji miejskiej – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. – Działania są spójne i zawierają się nie tylko w polityce transportu zrównoważonego, ale także części parkingowej. Plany są długofalowe, a ich kierunek został już nadany.

Miasto wskazuje też szereg inwestycji komunikacyjnych, które pokazują, że zrównoważony transport jest dla niego priorytetem. Chodzi m.in. o Szczeciński Szybki Tramwaj i plany jego przedłużenia, modernizacje zajezdni, budowę pętli Turkusowa, przebudowę ul. Szafera oraz węzłów „Szarych Szeregów” i „Wyszyńskiego”, ale przede wszystkim o rozpoczęcie tworzenia Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej (ma zostać uruchomiona w 2022 roku).

Kolejnymi przykładami zmian w komunikacji miejskiej są dodatkowe linie autobusowe i tramwajowe oraz modyfikacje w siatce połączeń.

Pojazdy komunikacji miejskiej przejeżdżają o ponad 2 miliony kilometrów więcej niż jeszcze 8 lat temu. Powstało ponad 20 dodatkowych linii i prawie 200 przystanków. Innowacyjna na skalę całego kraju okazała się propozycja jaką jest „Transport na żądanie” – wylicza Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM w Szczecinie. – Te wszystkie zmiany pozostały bez finansowych konsekwencji dla pasażerów. Ceny biletów od 2012 roku nie zmieniły się – pomimo inflacji i zwiększających się nakładów na komunikację miejską. Porównując ceny podstawowych produktów codziennego użytku z pewnością zauważalny byłby wzrost.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl