Modernizacja linii 406, która połączy kolejowo Szczecin i Police to kluczowa inwestycja w ramach projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jej koszt to prawie 500 mln zł.
Wznowienie połączenia kolejowego Szczecin – Police to najważniejszy element Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Umowę dotyczącą dofinansowania inwestycji podpisali dziś dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol i przewodniczący SOM Piotr Krzystek. Wybrany wykonawca, firma Trakcja PRKiI, zmodernizuje ponad 23 km torów. Projekt przewiduje również budowę drugiego toru na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Turzyn.
Obecnie trwają prace nad zaprojektowaniem węzłów przesiadkowych, a Województwo Zachodniopomorskie zamawia 27 pojazdów szynowych za 400 mln zł. Ich zakup umożliwi obsługę połączeń regionalnych wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pociągami. Część z tych pojazdów będzie kursowała w ramach SKM-ki, bo za obsługę połączeń odpowiadać będzie województwo.
Szczecińska Kolej Metropolitalna połączy takie miasta jak Stargard, Goleniów, Gryfino i Police z centralnym miastem aglomeracji – Szczecinem.
Inwestycja zakłada też budowę systemu sterowania ruchem pociągów z centrum sterowania na stacji Szczecin Gocław, stworzenie systemu informacji dla podróżnych na stacjach i przystankach oraz bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo–drogowych. Powstaną również węzły komunikacyjne wraz z parkingami typu Park&Ride (P&R) i Bike&Ride (B&R) na ponad 2,5 tysiąca miejsc (w samym Szczecinie będzie to prawie 1900 miejsc).
Łącznie na trasie SKM będzie 40 przystanków, w tym 9 nowych (Szczecin Ku Słońcu, Szczecin Arkońska, Szczecin Nad Odrą, Police Piłsudskiego, Szczecin Trzebusz, Goleniów Park, Szczecin Dunikowo, Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia).
Inwestycja o łącznej wartości 741 203 584,08 zł będzie realizowana w latach 2018-2022.
Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl