Radny pyta o obniżkę cen biletów na linie pospieszne. Jest odpowiedź miasta

Radny Dariusz Matecki z Prawa i Sprawiedliwości oraz Andrzej Śmieliński z Rady Osiedla Pogodno skierowali do Prezydenta Szczecina interpelację dotyczącą cen biletów na autobusy pospieszne. 

W swoim piśmie autorzy przypominają, że na cieszących się sporą popularnością (zwłaszcza wśród mieszkańców Prawobrzeża) autobusowych liniach pospiesznych obowiązuje podwójna opłata, „mimo, iż czas podróży jest krótszy, a więc i pojazd na danej linii przebywa krócej”. Zwracają też uwagę, że w takich miastach jak Warszawa czy Wrocław, na liniach pospiesznych obowiązuje taka sama opłata jak na liniach zwykłych. W związku z tym, Dariusz Matecki i Andrzej Śmieliński poprosili o uzasadnienie stosowania podwójnej opłaty za bilety na linie pospieszne i zapytali czy w planach jest jej likwidacja. Chcieli także wiedzieć czy miasto rozważa wprowadzenie biletów jednoprzejazdowych na linie pospieszne w korzystniejszej cenie niż bilety czasowe.

W odpowiedzi na interpelację, wiceprezydent Daniel Wacinkiewicz napisał, że utrzymanie obecnych opłat jest zasadne ze względu na specyfikę szczecińskiej komunikacji. Wyjaśnił, że wprowadzając takie rozwiązanie cenowe brano pod uwagę m.in. równoległość tras linii tramwajowych i autobusowych. Linie pospieszne miały być alternatywą dla osób chcących podróżować szybciej i bez przesiadek, ale istnieje tańsza opcja w postaci podróży tramwajem lub liniami zwykłymi z przesiadkami. „Obniżenie krotności opłat na liniach pospiesznych spowodowałoby wyraźne zwiększenie zainteresowania tymi liniami i tym samym nie wykorzystywania tramwajów i autobusów na liniach zwykłych” – napisał Wacinkiewicz.

Zastępca Prezydenta Szczecina poinformował, że obecnie miasto nie planuje likwidacji taryfy pospiesznej, ale w cenniku biletów nastąpią zmiany ze względu na wprowadzenie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

W swoim piśmie Daniel Wacinkiewicz odniósł się także do kwestii biletów jednoprzejazdowych. Przypomniał, że wprowadzając bilety czasowe, miasto spełniło oczekiwania pasażerów i nie otrzymało dotychczas propozycji powrotu do biletów liniowych od żadnej grupy społecznej. Jego zdaniem bilet jednoprzejazdowy funkcjonuje w niewielu miastach w Polsce, bo  jest „ofertą niszową i raczej nieatrakcyjną cenowo dla pasażerów”.

„Należy również zaznaczyć, że bilety czasowe jakie obowiązują w Szczecinie są ważne według rozkładowego czasu jazdy, a nie rzeczywistego, co jest bardzo korzystne dla pasażerów” – zakończył Wacinkiewicz.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl