Radny proponuje utworzenie Strefy Czystego Transportu na Podzamczu

Radny Przemysław Słowik z Koalicji Obywatelskiej zapowiedział złożenie w najbliższych tygodniach projektu uchwały w sprawie utworzenia Strefy Czystego Transportu na Podzamczu w Szczecinie. 

Koniec z samochodową anarchią

„Obecnie mamy tam samochodową anarchię, gdzie każdy możliwy fragment powierzchni służy za nielegalny parking. Ostatnie akcje Straży Miejskiej poprawiły sytuację na kilku uliczkach, ale to za mało. Potrzebne jest rozwiązanie systemowe, które pozwoli mieszkańcom i turystom na nieskrępowane korzystanie z ulic Podzamcza” – napisał na swoim profilu na Facebooku Przemysław Słowik.

Zdaniem radnego rozwiązaniem problemu byłoby wprowadzenie na Podzamczu Strefy Czystego Transportu, co umożliwia uchwalona w zeszłym roku ustawa o elektromobilności. Gdyby tak się stało, to Szczecin byłby drugim miastem w Polsce, które skorzystało z takiej możliwości.

Strefa Czystego Transportu – najważniejsze założenia

Wśród najważniejszych założeń uchwały mają znaleźć się m.in. wjazd na Podzamcze tylko dla pojazdów z napędem elektrycznym, LNG i mieszkańców, wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Mściwoja i Panieńskiej, przeniesienie postoju Taxi na zatoczkę obok Rynku Siennego, wyznaczenie miejsc parkingowych dla mieszkańców na ul. Kłodnej i ul. Wielka Odrzańska (wzdłuż Wyszyńskiego) oraz czasowych miejsc postojowych dla dostawców (również w zatoczce przy Rynku Siennym).

Ograniczeniem byłyby objęte ulice Podzamcza na południe od ul. Księcia Mściwoja i Panieńskiej aż do ul. Nabrzeże Wieleckie (strefa zaznaczona na zielono na obrazku poniżej).

Fot. facebook.com/SlowikPrzemyslaw

A gdzie w tej okolicy miałyby parkować osoby, które nie są mieszkańcami? Według radnego docelowo konieczne jest utworzenie płatnego parkingu pod Trasą Zamkową (lub obok niej). Zanim to nastąpi, tymczasowo można wykorzystać pusty plac przy skrzyżowaniu ul. Dworcowej i ul. Nabrzeże Wieleckie.

Okres próbny przez 6 miesięcy

„Jałowa dyskusja o problemie Podzamcza trwa od lat i nareszcie są narzędzia prawne, które pozwalają kompleksowo zająć się tym miejscem. Obecne łamanie przepisów nie tylko nie pozwala na swobodne przemieszczanie się pieszych, rodziców z wózkami, osób z niepełnosprawnościami, ale stanowi również zagrożenie dla zdrowia i życia. Wystarczy przypomnieć sytuację z pierwszej połowy zeszłego roku, gdy wóz Straży Pożarnej nie mógł dojechać na interwencję” – przekonuje radny na swoim profilu na Facebooku.

Przemysław Słowik chce zaproponować wprowadzenie Strefy Czystego Transportu na próbę na okres pół roku, co pozwoli ocenić czy rozwiązanie się sprawdziło i można wprowadzić je na stałe. Radny podkreśla, że realizacja inicjatywy nie wymagałaby dużych nakładów finansowych i jest możliwa do wprowadzenia w krótkim czasie.

Autor: Infoludek.pl szczecin@infoludek.pl